بستگان مفقودین برای کسانی که در دیگور به قتل رسیدند تجمع کردند

اعضای انجمن حقوق بشر و بستگان ناپدید‌شدگان در آمد برای ۱۷ نفر که توسط نیروهای دولتی ترکیه در منطقه دیگور به قتل رسیده بودند، تجمع کردند. در الح از سرنوشت حاجی احمد اَر پرسیده شد.

بستگان مفقودین

انجمن حقوق بشر شعبه آمد و بستگان مفقودین در هشتاد و نهمین هفته خود با شعار «مفقودین پیدا هستند و عاملان محاکمه شوند» به تجمع خود ادامه دادند. در تجمعی که در مقابل بنای یادبود حقوق بشر در پارک کوشویولو در منطقه رزان شهر آمد برگزار شد، عاملان ۱۷ نفر از جمله ۶ کودک که در اثر تیراندازی در راهپیمایی اعتراضی به تحمیل مزدوری، تحریم غذایی و یورش به منازل در ۱۴ اوت ۱۹۹۳ در منطقه دیگور-قرس به قتل رسیدند، پرسیده شد.

بیانیه مطبوعاتی توسط برفین الچی، عضو هیئت مدیره انجمن حقوق بشر خوانده شد.

الح

در الح، اعضای انجمن حقوق بشر و بستگان ناپدیدشدگان در ششصد و چهل و پنجمین هفته تجمع خود در مقابل بنای یادبود حقوق بشر در خیابان گلستان گرد هم آمدند. علاوه بر مدافعان حقوق بشر، مدیران انجمن وکلا برای آزادی (ÖHD) و انجمن اتحاد و فرهنگ، کمک، و همبستگی با خانواده‌هایی که بستگان خود را در مهد تمدن‌ها از دست داده‌اند (MEBYA-DER) در این تجمع حضور داشتند.

در جریان این تجمع، از سرنوشت حاجی احمد اَر، که در ۱۵ اوت ۱۹۹۵ در منطقه چَله استان جولمرگ ربوده شد و دیگر خبری از او نشد، پرسیده شد.

داستان اَر توسط وکیل، سینان اسلام گَگین، عضو انجمن حقوق بشر خوانده شد.