بوزان: با کسب پیروزی پاسخ تقلب و فریب‌کاری حاکمیت را خواهیم داد

نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی، علی بوزان اعلام کرد، با کسب پیروزی، با در دست گرفتن شهرداری‌ها پاسخ تقلب و فریب‌کاری آک‌پ-م‌ه‌پ را خواهیم داد.

نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)، علی بوزان اعلام کرد، که حکومت حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ)-حزب حرکت ملی (م‌ه‌پ) از طریق ثبت رای دهندگان غیرواقعی می‌خواهد اراده‌ی کوردها را مصادرە کند.

نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی علی بوزان در رابطه با تقلب و فریب‌کاری حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ در ثبت رای دهندگان با خبرگزاری فرات (ANF)گفت‌و‌گو کرد.

بوزان با یادآوری این‌که حکومت آ‌ک‌پ مدت ۸ سال است با منصوب کردن قیوم اراده‌ی کوردها را  مصادرە کرده است و گفت: «مدت ۸ سال است که قیوم‌ها بر شهرداری‌هایی که کوردها از طریق آرا و اراده‌ی خود این دست‌ها را به دست آورده بودند، منصوب شده‌اند. در بهبوهه‌ی انتخابات محلی ۳۰ مارس در حال امتحان شیوه‌های جدیدی هستند. حکومت در مکان‌هایی که سال ۲۰۱۹ حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ) با اختلاف کمی پیروز شده بود در حال ثبت رای دهندگان است.»

در برخی از محلها ۵۰۰ نفر رای دهندەی غیرواقعی ثبت شده‌اند

بوزان با اعلام این‌که در کوردستان به ویژه پلیس و ژاندارم را به عنوان رای دهنده ثبت می‌شوند، گفت: «در برخی از مکان‌ها ۵۰۰ و در برخی دیگر هزار نفر ثبت شده‌اند؛ نمونه‌ی بارز این در شهرک باژارگه واقع در جولمرگ است. کل واجدین شرایط باژارگه ۳ هزار و ۵۰۰ نفر هستند، اما هزار و ۷۰۰ سرباز و پلیس رای دهنده ثبت شده‌اند.»

در آکدنیز نیز همان تقلب صورت گرفته است

بوزان با یادآوری این‌که در آکدنیز مرسین نیز که مدت زیادی توسط ه‌د‌پ اداره شده است، به سبب این‌که می‌دانند در انتخابات دَم پارتی پیروز خواهد شد، دست به ثبت رای دهندگان غیرواقعی زده‌اند. در ادامه بوزان گفت: «آن‌چه آ‌ک‌پ انجام می‌دهد سلب اراده‌ی کوردها از طریق منصوب کردن قیوم است. این‌بار نیز می‌خواهند از طریق انتقال رای دهندگان غیرواقعی، اراده‌ی کوردها را مصادرە نمایند. در حال حاضر در تمامی شهرهای کوردستان در حال ثبت رای دهندگان غیرواقعی هستند. در شهرها و مناطق آمد، جولمرگ، شرناخ، بدلیس، آگری، قَرَص، موش، ایدر‌ و دیگر مناطق کوردستان می‌توان گفت که رای دهندگان غیر واقعی ثبت شده‌اند.»

اجازه نمی‌دهیم اراده‌ی ما را مصادره کنند

بوزان در ادامه گفت: «تمامی ثبت رای دهندگان غیرواقعی را شناسایی کرده و اعتراض نموده‌اند. هیئت‌های انتخابات حوزه‌ها این درخواست‌ها را رد کردند. مرکز کل حزب ما به دیدار هیئت عالی انتخابات خواهد رفت. نمی‌دانیم هیئت عالی انتخابات چه دستوری خواهد داد. متاسفانه هیئت عالی انتخابات نیز به سازمانی دولتی تبدیل شدە و به دستور اردوغان قیوم منصوب شده است. آ‌ک‌پ قبلا اراده‌ی کورد را مصادره کرد و اکنون می‌خواهد از طریق رای دهندگان غیرواقعی اراده‌ی کوردها را مصادره نماید، اما اجازه‌ی این کار را نخواهیم داد. در برابر تقلب و فریب‌کاری‌های آن‌ها، ما شهرداری‌ها را در دست خواهیم گرفت. این شهرداری‌ها یک بار دیگر توسط دَم پارتی اداره خواهند شد.»