دادخواهی و دفاع از زینب جلالیان در شبکه اجتماعی توئیتر

روزانه هزاران توئیت در توئیتر درباره وضعیت زندانیان سیاسی در ایران از سوی کاربران فرستاده می‌شود. صدها مورد از این توئیت‌ها در رابطه با وضعیت زینب جلالیان است که مدت‌هاست در تبعید زندان یزد از دیدار با خانواده خود محروم شده است.

سازمان غیرانتفاعی "اتحاد برای ایران" که مقر آن در شمال کالیفرنیاست و برای گسترش آزادی‌های مدنی در ایران تلاش می‌کند، در حساب توئیتر خود پیام مادر زینب جلالیان را منعکس کرده که اخیرا خواستار کمک محافل حقوق بشری برای دیدار با دختر دربندش شد.

همچنین سهیل عربی، وبلاگ‌نویس و آنارشیست ایرانی که بخاطر مقاومت سالیان طولانی در زندان‌های ایران شناخته می‌شود، توئیتی در کنایه به تبعیض رسانه‌های فارسی‌زبان درباره خبررسانی از وضعیت زینب جلالیان منتشر کرده است. او نوشته که شریف زیستن هزینه دارد.

کاربر دیگری بنام سیما سپهری هم بایکوت خبری زینب جلالیان که ماههاست جلوی هرگونه تماسی با او در زندان یزد گرفته شده را زیر سئوال برده و نوشته است: "زینب در حیاط زندان جلوی دوربین ننشست و تبلیغ سبز و بنفش نکرد. زینب در توئیتر شاخ نشد و برای شرکت در انتخابات تبلیغ نکرد. زینب از ابتدا روی تخت شکنجه شلاق خورد، تا آستانه نابینایی پیش رفت، در ۶ ماه ۴ بار از زندانی به زندانی تبعید شد، اما بر سر موضع آزادیخواهی ایستاد."

همچنین تصویری نقاشی شده از گوزل حاجی‌زاده مادر زینب جلالیان منتشر شده است که گفته بود پانزده سال است دخترش را ندیده و نمی‌گذارند که فرزندش را ببیند.