دَم پارتی: ما تحمیل تفتیش و بازرسی دمیرتاش را رد می‌کنیم

گروه اجرایی مرکز دَم پارتی تحمیل «تفتیش ضد کرامت» علیه سیاستمدار کورد صلاح‌الدین دمیرتاش که در زندان ادرنه به صورت غیرقانونی زندانی است را محکوم کرد.

حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «رفیق ما صلاح‌الدین دمیرتاش هنگامی که به ملاقات رفته و بازمی‌گردد، بر وی تفتیش و بازرسی تحمیل می‌کنند. این نیز از سوی وکلای وی به افکار عمومی اعلام شده است. ما تحمیل تفتیش و بازرسی غیرقانونی و ‘ضد کرامت انسانی’ علیه دمیرتاش را رد می‌کنیم. این فشارها که در زندان‌ها افزایش یافته است با هدف جلوگیری از مبارزات انتخاباتی ما انجام می‌شود. مسئول این فشارها وزارت دادگستری و حکومت است.»

در ادامه‌ی بیانیه ذکر شده است: «ما به عنوان دَم پارتی، مبارزات انتخاباتی خود را با کارزاری برگزار می‌کنیم که در آن افراد منتخب ما و رفقای زندانی ما نیز شرکت می‌کنند. باید دانست که بی‌عدالتی‌ها علیه کرامت انسانی دَم پارتی را متوقف نخواهد کرد.

درخواست می‌کنیم که این اعمال غیر انسانی علیه دمیرتاش و دیگر رفقای زندانی فورا پایان یابد. از اپوزیسیون دمکراتیک و افکار عمومی می‌خواهیم، علیه این ناعدالتی‌ها بیاستند و در کنار هم به مبارزه بپردازیم.»