دفتر حقوقی سده: باید شرایط ملاقات وکلا در امرالی فراهم شود

دفتر حقوقی سده در سالگرد آخرین دیدار وکلا با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای داد: «باید هر چه سریع‌تر گام‌های دموکراتیک برداشته شود و شرایط ملاقات وکلا در امرالی فراهم شود.»

انزوای امرالی

دفتر حقوقی سده به مناسبت سالگرد آخرین دیدار وکلا با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۷ اوت ۲۰۱۹ بیانیه‌ای را در حساب رسانه مجازی خود منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «در آخرین جلسه وکلا که ۵ سال پیش امروز برگزار شد، آقای اوجالان با توجه به احتمال درگیری در سرکانیه و گری‌سپی اظهار داشت که می‌تواند ظرف یک هفته جنگ را به طور کامل خاتمه دهد وگرنه زخم‌های عمیق اجتماعی گشوده می‌شود و اقتصاد از پس این وضعیت برنمی‌آید. با این حال، فراخوان آقای اوجالان برای راه‌حل و گفتگو بی‌پاسخ ماند.»

«گام‌های دموکراتیک باید برداشته شود»

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه اجرای ممنوعیت ملاقات با وکلا پس از دیدار با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از ۵ سال پیش آغاز شد، گفت: «در حالی که به دنبال رویکرد مدیریتی بود که به تدریج جامعه را تقویت کند، روندی را طی کرد. اتفاقی افتاد که جامعه را دوقطبی کرد، آن را به عقب برد و از هر نظر به ویژه اقتصاد تضعیف کرد. اکنون باید دید که سیستم انزوای امرالی بر همه تأثیر منفی می‌گذارد، نظم قانونی را زیر و رو می‌کند و به مرحله ناپایداری رسیده است. باید هر چه زودتر گام‌های دموکراتیک برداشته شود و شرایط ملاقات وکلا در امرالی فراهم شود.»