دها هزار نفر با شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به میدان آمدند

تجمعی با شعار ‌«ما برای رنج، آزادی خود به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد» برگزار می‌شود، دها هزار نفر با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«بدون رهبر حیات میسر نیست» به میدان تجمع آمدند.

نیروهای رنج، صلح و دمکراسی علیه مصادره شهرداری جولمرگ که حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) در انتخابات محلی آن را بدست آورده بود، با شعار ‌«ما برای رنج، آزادی خود به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد» در میدان کارتال استانبول یک تجمع برگزار کردند. قبل از تجمع،‌ توده خلق در ایستگاه مارمارای باشیک گردهم آمده، راهپیمایی کرده و به میدان وارد شدند.

در این راهپیمایی بزرگ، پلاکارتی با عنوان‌ ‌«از ۱۹۲۵ تا ۱۹۹۹ سر تعظیم فرود نیاورده و نخواهیم آورد» که توجه‌ها را به اعدام کردن شیخ سعید و یارانش مورخ ۲۹ ژوئن ۱۹۲۵ و تصمیم اعدام علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مورخ ۲۹ ژوئن معطوف می‌داشت، برافراشته شد.

احزاب سیاسی، سندیکاها،‌ جمعیت‌ها، نهادها، دستگاه و پلتفرم‌ها در صفوف مقدم این راهپیمایی جای گرفتند و پلاکارت‌هایی با عنوان ‌«قیم برو به جهنم» را برافراشته و لباس‌هایی‌ که عنوان «قیم برو به جهنم» بروی آن نقش بسته بود را پوشیده و اینگونه در کنش شرکت کردند.

در این راهپیمایی بی‌وقفه شعارهای ‌«قیم خواهد رفت، ما پابرجا خواهیم بود»، ‌‌‌‌‌«ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد»، ‌«‌نه به غصب»، ‌‌‌‌‌«ژن ژیان آزادی»، ‌‌«زنده‌باد مقاومت جولمرگ» و ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد» سرداده شد.

جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) و مجلس زنان دم پارتی نیز پلاکارتی با عنوان ‌«ما علیه کودتای قیم مبارزه خواهیم کرد» را برافراشته و راهپیمایی کردند. زنان دف‌نوازی کرده و شعارهای ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«زنده‌باد مقاومت زنان» را سردادند.

بی‌وقفه شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده می‌شد

سخنگویان مشترک کنگره دمکراتیک خلق‌ها ‌(ه‌د‌ک)، اَسَنگول دمیر و چنگیز چیچک. نمایندگان پارلمان از حزب دم پارتی و شهردار مشترک جولمرگ، ویان تکچه در صفوف مقدم این راهپیمایی حضور داشتند. توده خلق با سردادن شعارها به میدان تجمع وارد شدند.

در این کنش نیز پلاکارتی با عنوان ‌«ما برای رنج، آزادی خود به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد» برافراشته شد و بی‌وقفه شعارهای ‌«روزی خواهد آمد، آک‌پ به خلق‌ها حساب پس خواهد داد»، ‌«مقاومت کن جولمرگ، استانبول همراه تو است»، ‌«ما با مقاومت پیروز می‌شویم»، ‌«زنده‌باد مقاومت خلق‌ها»، ‌«همه جا مقاومت، همه جا جولمرگ» سرداده می‌شد. این کنش با تشویق و هلهله ادامه داشت.

خلق بارها بصورتی یکصدا در میدان شعارهای ‌«مقاومت کن جولمرگ، استانبول همراه تو است» و ‌«ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد» را سردادند.