ده‌ها هزار نفر در آنتالیا نوروز را جشن گرفتند

نوروز آنتالیا با شرکت ده‌ها هزار نفر با شور و اشتیاق جشن گرفته شد.

نوروز آنتالیا با شرکت ده‌ها هزار نفر با شور و اشتیاق جشن گرفته شد. مراسم با شعار «زمان آزادی و پیروزی است» جشن گرفته شد، در پیام‌ها‌ خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

شرکت کنندگان شعار «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد. مراسم با آواز کوردی آغاز شد.

نسیبه باهادیر نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک شهرداری آنتالیا گفت: «با صدای زنان می‌گوییم، ژن، ژیان، آزادی.»

کمال بلبل دیگر نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک شهرداری آنتالیا به جلسه‌ی دولت ترکیه و عراق و حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک)، همچنین سفر هیئت ترکیه به واشنگتن توجه کرد و گفت: «می‌خواهند برای قتل کوردها اجازه دریافت نماید. ۳۰ هزار انسان در این میدان حضور دارند. نوروز آنتالیا نوروز پایانی است. هر رایی که در آنتالیا داده شود، موضعی علیه انزوای امرالی است، درود فرستادن به سیاستمداران زندانی است، اعتراض به قیوم‌هاست.»

سپس ساروخان اولوچ نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی نوروز را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و رفقایش در زندان امرالی تبریک گفت، نقشه‌ی راه نوروز ۲۰۱۳ رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را یادآوری کرد و گفت: «ما آن روز از نقشه‌ی راه صلح حمایت کردیم، پس از ۱۱ سال ما در آنتالیا از این نقشه راه حمایت می‌کنیم. آن انسانی که هوش و فکر خود را برای صلح وقف کرد، اکنون در امرالی تحت انزوای غیرقانونی و غیرانسانی است.»

اولوچ از حکومت را به پایان دادن به انزوا و گام نهادن برای صلح و مذاکره فراخواند و گفت: «هرچه ما می‌گوییم صلح، اردوغان می‌گوید جنگ و درگیری. ما با دشمنی و بدکاری سازمان‌یافته روبرو می‌شویم. در برابر این مبارزه‌ای صلح‌طلبانه را سازمان دادیم و هنوز نیز به آن ادامه می‌دهیم‌. حکومت درصدد است خلقی را از بین ببرد که روح آزادی را نمایندگی می‌کند. اما امروز خلق در مراسم جشن نوروز پاسخ آن را داد.»

مادران صلح آتش نوروز را روشن کردند و مراسم با پایکوبی به پایان رسید.