د‌ک‌پ/ب‌اُگ از شهدا بینگول و گویی یاد کرد

حزب کمونار انقلابی/ نیروهای آزادی متحد (د‌ک‌پ/ب‌اُ‌گ) از اورهان جهات بینگول (علی دینچَر) و تکین گویی (عصمت اونور) یاد کرد و گفت: «ما سنگینی شهادت آنها را به دوش می‌کشیم. ما قطعا انتقام آنها را می‌گیریم.»

بیانیه د‌ک‌پ/ب‌اُگ

کمیته مرکزی حزب کمونار انقلابی/ نیروهای آزادی متحد از اعضای شورای فرماندهی ه‌پ‌گ، اورهان جهات بینگول (علی دینچر) و تکین گویی (عصمت اونور) که در حال انجام کار و تلاش در حوزه بهداشت و درمان در شمال و شرق سوریه بود، یاد کرد.

د‌ک‌پ/ب‌اُگ در این رابطه بیانیه‌ای کتبی صادر کرد و گفت: «عگید، فرمانده، کارگر انقلابی جنبش آزادی کوردستان، عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ، رفیق اورهان جهات بینگول (علی دینچر) و تکین گویی (عصمت اونور)  که در حوزه بهداشت و درمان در شمال و شرق سوریه مشغول به کار بود، به دلیل حملات فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ به کاروان جاودانگان پیوستند. فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ به حملات اشغالگرانه خود در تمام نقاط کوردستان ادامه می‌دهد. کوهستان‌های کوردستان ۲۴ ساعته با انواع مواد منفجره ممنوعه بمباران می‌شود؛ فاشیسم حزب عدالت و توسعه نه تنها برای نابودی گریلاهای آزادی کوردستان، بلکه برای تخریب کوه‌ها و طبیعت کوردستان حمله می‌کند. به خیال خود می‌خواهند که انقلاب روژاوا با هدف قرار دادن کادرهای بنیانگذار و فرماندهان برجسته، بدون حفاظت، بدون نیرو و بدون روح باقی بماند.»

ما قطعاً انتقام خواهیم گرفت

همچنین در این بیانیه موارد زیر اعلام شده است:

«وقتی این چنین حملات سختی می‌شود، جبهه انقلابی نیز مقاومت را به همین ترتیب سازمان‌دهی می‌کند. در برابر هر حمله‌ای، داستانی حماسی از مقاومت انقلابی پدیدار می‌شود. رفیق اورهان جهات بینگول یکی از اراده‌های قوی جنگ انقلابی بود و حزب ما نیز شاهد رفاقت و دوستی او بوده است. رفیق اورهان با زندگی و عمل انقلابی خود آثار بسیاری در تاریخ از خود به جای گذاشت.

تکین گویی نیز مانند اورهان به تاریخ انقلاب کمک زیادی کرده است. مسئولیت‌های زیادی را بر عهده گرفت. این نام یک انقلابی است که بی‌وقفه و برای ۳۲ سال مبارزه کرد. همرزم تکین یک مبارز انقلابی در خاک کوردستان است. رفیق تکین در درگیری‌ها و مأموریت‌های زیادی شرکت داشت، پای خود را فدای انقلاب کرد و تا آخرین لحظه در راهپیمایی انقلابی خود بی‌وقفه تلاش کرد.

حزب ما ی‌ک‌پ/ب‌اُگ در شخص اورهان و تکین سنگینی همه شهادت‌ها را بر دوش می‌کشد و قطعاً حساب پس خواهد گرفت. خاطرات انقلابی رفقا اورهان و تکین در عزم و استراتژی جنگ انقلابی متحد ما زنده خواهد ماند. انتقام رفقا با مبارزه انقلابی یکپارچه انقلابیون کوردستان و ترکیه انجام خواهد شد و پیروزی نصیب خلق‌های کوردستان و ترکیه خواهد شد.»