دم پارتی: نه رابعه اونور، بلکه تبهکارانی باید محاکمه شوند که او آنها را افشا کرد

مجلس زنان دم پارتی به حکم دستگیری روزنامه‌نگار رابعه اونور که تبهکاران جنگ ویژه را در جولمرگ افشا کرد اما در عوض به خانه‌اش یورش شد، واکنش نشان داد.

حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

مجلس زنان دم پارتی در بیانیه کتبی‌اش با اعلام اینکه «نمی‌توانید بر جنایاتی که مرتکب شده‌اید سرپوش بگذارید»، گفت: «صدور حکم بازداشت علیه رابعه اونور، پایمالی حق جامعه برای دریافت اطلاعات است. این عملکرد به جنایات این تبهکاران در جولمرگ مشروعیت می‌بخشد.»

در ادامه بیانیه آمده است: «حکم دستگیری نه برای رابعه اونور، بلکه باید برای کسانی صادر شود که زنان جوان را به مواد مخدر و فحشا می‌کشانند.

در حالی که اظهارات شاهدان مبنی بر گرفتار شدن زنان جوان در دام مواد مخدر و فحشا در جولمرگ مشهود است، عدم برخورد با افرادی که مرتکب این جنایت شده‌اند و نیروهای تاریکی که پشت سر این افراد قرار دارند، به نوعی شراکت در این جنایت است.»

مجلس زنان دم پارتی به مقامات هشدار داد و افزود:

«ما اجازه نخواهیم داد که زنان جوان، جوانان و جامعه توسط این دستگاه‌های جنگ مستقر شده توسط نیروهای شبه‌نظامی و تبهکاران همدست مسموم شوند. ما همانند همیشه با رشد سازماندهی زنان‌مان، امروز هم هرگز از مبارزه با کسانی که مرتکب این جنایت می‌شوند دست نخواهیم کشید. شما نمی‌توانید زندگی زنان جوان را سیاه کنید.

نه رابعه اونور، بلکه تبهکارانی که در جولمرگ افشا شده‌اند، باید محاکمه شوند.»