دمیرتاش: دولت در دست م‌ه‌پ قرار دارد و شریک کوچک آن آ‌ک‌پ است

صلاح‌الدین دمیرتاش اعلام کرد، آک‌پ-م‌ه‌پ و‌ ارگنکون پس از پیروزی ه‌د‌پ در ۷ ژوئن ائتلاف خود را تشکیل دادند و گفت: «دولت اکنون در دست م‌ه‌پ قرار دارد، اکنون م‌ه‌پ قدرت را در دست دارد.»

جلسه‌ی پرونده‌ی کوبانی در اردوگاه زندان سینجان، با دفاعیات ریاست مشترک پیشین حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه‌د‌پ)، صلاح‌الدین دمیرتاش ادامه یافت. صلاح‌الدین دمیرتاش و چند سیاستمدار دیگر از طریق سیستم صوت و تصویری در جلسه شرکت داشتند.

دمیرتاش اعلام کرد: پرونده‌ی کوبانی عملیات دولت است و گفت: «ما با توطئه روبرو هستیم که شامل سیاست، سرمایه، رسانه و بوروکراسی است.»

دمیرتاش در ادامه اعلام کرد، آن‌چه را که ه‌د‌پ به دست آورده است را کسی نتوانسته است به دست بیاورد و به همین سبب از پیروزی ‌‌و موفقیت ه‌د‌پ ناراحت شدند.

دمیرتاش به این اشاره کرد که به دلیل پیشرفت کورد است که ائتلاف اردوغان-باخچلی ایجاد شد و نیروی نژادپرست م‌ه‌پ حکومت و قدرت را در دست دارد و گفت: «نباید گفت‌ ائتلاف جمهور، دولت اکنون در دست م‌ه‌پ قرار دارد، اکنون م‌ه‌پ قدرت را در دست دارد. این یک ائتلاف کوچک نیست. همکاری کوچک واقعی آ‌ک‌پ است. اگر چنین نباشیم، در اشتباه هستیم. اگر به دادگاه دیوان عالی بنگریم، به این واقعیت پی خواهیم برد.»

دمیرتاش تاکید کرد، این سیستم دولتی جدیدی است، پس از تجربه‌ی یک قرن دولت را بجایی رساندند که می‌خواستند، اما ما مقاومت می‌کنیم. به این اشاره کرد که پس از کودتای گروه فتح‌الله گولن، م‌ه‌پ و ارگنکون‌های نژادپرست، اردوغان را در حکومت نگه داشتند، اما توانستند حکومت را مصادره نمایند و دولت را در دست بگیرند و به میل خود عمل نمایند، با این عمل نیز باخچلی به هدف خود رسید.

در ادامه دمیرتاش تاکید کرد که اپوزیسیون پس از انتخابات تمامی فرصت‌ها را از دست داده است، اپوزیسیون قادر نیست به کورد بگوید کورد، به سوسیالیست بگوید سوسیالیست، لازم است همه چیز به طور واضح گفته شود. به این باور پیدا کرده‌اند که اپوزیسیون قادر نیست جلوی آن‌ها را بگیرد.

در پایان دمیرتاش بر این تاکید نمود که لازم است همگان جمع شوند و بر یک نقشه‌ی راه جدیدی به توافق برسند و این نتیجه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را نیز در بر خواهد گرفت، این نیز باعث صلح طولانی مدت خواهد شد. کار روشنفکر و کار سیاست پناه بردن به سلاح نیست بله پناه بردن به راه‌حل‌ است.

دادگاه وضعیت زندانی کردن را بررسی و ارزیابی خواهد کرد و جلسه را به فردا موکول کرد.