در ۶ شهر فعالیت تحصن عدالت برای آزادی رهبر خلق کورد برگزار شد

فعالیت تحصن عدالت برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان در چندین شهر ادامه دارد.

تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله و رفع انزوا و حل سیاسی مسئله‌ی کورد در چند شهر ادامه دارد.

وان

فعالیت شهر وان ۶۲ روز است ادامه دارد. ریاست مشترک انجمن حمایت از خانواده‌ و بستگان زندانیان و محکومین، ادیبه بابور گفت: «وزارت دادگستری و سازمان منع شکنجه (سی‌پی‌تی)، باید فورا به زندان امرالی برود و با آقای عبدالله اوجالان دیدار نمایند.»

استانبول

فعالیت استانبول ۵۴ روز است ادامه دارد. ریاست مشترک فدراسیون انجمن‌های موش، حکیم توکماک‌ به مادران صلح درود فرستاد و اعلام کرد به مانند همیشه مادران برای صلح و خواهری و برادری و عدالت و دمکراسی مبارزه می‌کنند.

توکماک درباره‌ی‌ راهپیمایی بزرگ آزادی گفت: «در تمامی کوردستان، رفقایمان، نمایندگان پارلمانی ما، رؤسای مشترک ما و خلق ما در راهپیمایی بزرگ آزادی شرکت دارند. به نمایندگی از فدراسیون به رفقایمان درود می‌فرستم.»

آدانا

فعالیت آدانا ۶۳ روز است ادامه دارد. هلین باینا گفت: «رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۳۶ ماه است که در انزواست. در کنار هم به این انزوا پایان می‌دهیم‌. صدای مقاومت زندانیان می‌شویم. خواسته‌ی ما از تمامی جوانان این است برای آزادی رهبری مبارزه نمایند.»

آمد

فعالیت شهر آمد ۶۲ روز است ادامه دارد. ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) شعبه‌ی آمد، سلطان یارا گفت: «مادران انزوای آقای اوجالان را نمی‌پذیرند و برای آزادی جسمانی مصرانه به مبارزه می‌پردازند. تا پایان به فعالیت و مبارزه ادامه میدهند.»

نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)، جیلان آکچا به فعالیت‌ها برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «روی میز صلح عبدالله اوجالان نمایندگی ما را بر عهده دارد. اوجالان نماینده‌ی خلق کورد است. از اعتصاب غذا تا راهپیمایی، تنها خواسته آزادی آقای اوجالان است. لازم است روند جدید صلح آغاز گردد، باید سیاست پلیدی که علیه هر چهار بخش کوردستان در جریان است پایان یابد.»

اِلح

فعالیت شهر اِلح ۴ روز است که ادامه دارد. در طول این فعالیت شعار «زنده باد مقاومت زندان» و «ما از طریق مقاومت پیروز می‌شویم» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد.

مردین

فعالیت شهر مردین ادامه دارد. شرکت کنندگان در این فعالیت به «راهپیمایی بزرگ آزادی» اشاره کردند و درخواست کردند تا همگان از این راهپیمایی حمایت نمایند.

مادر صلح، لیلا آکار گفت: «از تمامی خلق و مادران می‌خواهیم، برای رهبری و خواهری و برادری بیایید این‌جا همگی دست در دست هم دهیم.»