در اَسکی‌شَهیر جشن نوروز با اشتیاقی فراوان برگزار شد

در جشن نوروز اَسکی‌شَهیر شعار «بپاخیز، زمان آزادی و پیروزی است» سرداده شد و برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان شعارهای دیگری هم فریاد زده شدند.

نوروز ۲۰۲۴

نماینده شهر آمد، سویلای چلنک از حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دم پارتی). کاندیدای شهرداری اَسکی‌شَهیر، گمزه توپراک و عزمدین آلتون. مدیران سازمان‌های شهر و مناطق اَسکی‌شَهیر از حزب دم پارتی و بسیاری افراد دیگر در این مراسم جشن نوروز مشارکت کردند.

در این مراسم جشن نوروز شعار «زنده‌باد رهبر آپو» سرداده شد و گمزه توپراک و عزمدین آلتون کاندیدای شهرداری اَسکی‌شَهیر از حزب دم پارتی توجه‌ها را به انتخابات محلی معطوف داشتند و هر دو کاندید بیان کردند که سلطه‌گری هیچ نتیجه‌ای از حملات خود برعلیه حزب آنها بدست نیاورده است.

نماینده شهر آمد از حزب دم پارتی، سویلای چلنک نیز با گفتن: «گل صلح آتشین، ما تو را در قلب خود جای داده‌ایم» پیام نوروزی گولتن کشناک نامزد شهرداری آنکارا از حزب دم پارتی را با مشارکت کنندگان درمیان گذاشت.

همچنین سویلای چلنک گفت: «ما با شرف خود، با هویت خود و با موضع خود برای میراث خود مبارزه می‌کنیم. امروز که نوروز در ترکیه و کوردستان و سراسر جهان جشن گرفته می‌شود، ابراز این مورد است.»

مراسم جشن نوروز با رقص و سر دادن شعار «زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.