در فعالیت‌های تحصن برای عدالت توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه محکوم گردید

تحصن عدالت برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد، فعالین توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه را محکوم کردند.

فعالیت‌های تحصن برای عدالت خانواده‌ها و بستگان زندانیان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل‌ سیاسی مسئله‌ی کورد با حمایت خلق در شهرهای آدانا و ‌‌وان و آمد و اِلح و ازمیر ادامه دارد. در این فعالیت‌ها بار دیگر فعالین خواسته‌های خود را مطرح کردند.

در فعالیت‌ها پلاکارد «انزوا جنایت علیه بشریت است» نصب شد و شعارهایی از جمله «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «زنده باد مقاومت زندان» و «زندانیان سیاسی شکوه ما هستند» سرداده شدند.

در فعالیت شهر ازمیر، ملکه آکان یکی از حامیان تحصن برای عدالت اعلام کرد، آن‌ها خواستار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند.

آکان در ادامه گفت: «باید آقای اوجالان با خانواده و وکلای خود دیدار نماید، ما خواستار صلح و آزادی هستیم. نمی‌خواهیم مادران کورد و ترک دستگیر شوند. اجازه دهید زندانیان بیمار آزاد شوند و نمی‌خواهیم از زندان‌ها جنازه خارج شود. باید انزوای عبدالله اوجالان و زندانیان رفع گردد.»

آکان خواستار حمایت از تحصن برای عدالت شد و گفت: «فردا ۱۵ فوریه و روز سیاهی است. ما توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه را محکوم می‌کنیم. اگر به وکلا و خانواده‌ها اجازه‌ی ملاقات با آقای اوجالان داده نشود، اعتصاب غذا ادامه خواهد یافت. می‌خواهیم با آقای اوجالان ملاقات انجام شود.»