در جولمرگ، تقلب در «انتخابات» همچنان ادامه دارد

دولت آک‌پ-م‌ه‌پ در ۹ ماه گذشته ۱۰ هزار و ۸۳۲ رای‌دهنده را در جولمرگ و مناطق آن ثبت کرده است. در روزهای اخیر، مزدوران و اعضای آک‌پ در روستاها و همچنین نیروهای دولتی، ثبت نام خود را به مرکز شهر منتقل کرده‌اند.

ساکنان مرکز شهر به شهردار، اعضای شورای شهرداری و اعضای شورای عمومی شهر رأی می‌دهند. مردم روستاها نیز به شورای عمومی شهر و شهرستان ها رأی می‌دهند. آک‌پ از مزدوران و اعضای آک‌پ در روستاها برای رای دادن به ریاست شهرداری و همچنین ثبت نام هزاران مزدور در شهر استفاده می‌کند.

مانند همه انتخابات عمومی و منطقه‌ای ، جولمرگ آماده می‌شود تا در انتخابات ۳۱ مارس به حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) رای دهد.

یکی از شهرهای کوردستان که حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ در آن به حزبی که فقط یک نام دارد تبدیل شده است، جولمرگ است. در انتخابات منطقه‌ای قبلی، حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ با وجود ثبت نام هزاران سرباز، پلیس و مزدوران در مرکز شهر، حزب دموکراتیک خلق‌ها بیش از ۶۰ درصد آرا را در جولمرگ به دست آورد. همچنین در انتخابات سراسری سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۶۵ درصد آرا را به دست آورد و سه تن از نمایندگان شهر را به مجلس فرستاد.

دولت آک‌پ-م‌ه‌پ که قبلاً از ترفندهای خود نتیجه‌ای نگرفته بود، بار دیگر در حال بازی در انتخابات است. در انتخابات سراسری ۱۴ می ۲۰۲۳ ، ۱۸۶ هزار و ۴۹۲ رای‌دهنده در جولمرگ حضور داشتند، اما اکنون تعداد رای دهندگان به ۱۹۷ هزار و ۳۲۴ رای دهنده افزایش یافته است. طی ۹ ماه گذشته، ۱۰ هزار و ۸۳۲ رای دهنده در جولمرگ و مناطق آن ثبت نام کرده‌اند.

آک‌پ مزدوران و اعضای آک‌پ را از روستاها به مرکز شهر می‌آورد. همچنین ثبت نام هزاران سرباز و پلیس در اردوگاه‌های نظامی و پاسگاه‌های پلیس را به مرکز شهر جولمرگ آورده است.