در کنش تحصن علیه غصب اراده خلق، ملاقات با رهبر خلق کورد مطالبه شد

در کنش تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ، انزوای امرالی محکوم شده و برای مشارکت در کنش ۱ سپتامبر فراخوان داده شد.

کنش تحصن که علیه مصادره شهرداری جولمرگ که توسط نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در میدان شیشخان بیوگلو استانبول آغاز شده بود، در ۷۶مین روز خود ادامه داشت.

در این کنش‌ پلاکارت‌هایی به زبان‌های کوردی،‌ ترکی، انگلیسی و عربی و عناوین ‌«جولمرگ از آن ما است» و ‌«مقاومت کن جولمرگ، استانبول همراه تو است» برافراشته شدند و بی‌وقفه شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت جولمرگ»، ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد»، ‌«قیم خواهد رفت، ما ماندگار می‌مانیم»، ‌«علیه فاشیسم همراه هم باشیم» سرداده شدند.

ریاست مشترک دم پارتی در منطقه اَسَنلر، محمد اونال در این کنش سخنرانی کرد و چنین گفت‌: ‌«کوردها و ترک‌ها با هم‌ جنگیدند اما در پیمان‌نامه لوزان کوردها را به ۴ بخش تقسیم کردند. در مناطق کوچگیری، درسیم و آگری خلق کورد فریاد زد. ما با این شیوه نمی‌توانیم خواهر و برادر یکدیگر باشیم. اگر ما خواهر و برادر یکدیگر باشیم باید حق‌مان ادا شود. باید انزوای تحمیلی بر جناب اوجالان از میان برداشته شود، مخاطب جناب اوجالان است، باید ملاقات با او انجام شود و تمام مشکلات خاورمیانه اینگونه به راه‌حل دست پیدا کنند.»

این کنش پس از دادن فراخوان برای مشارکت در کنش روز جهانی صلح، ۱ سپتامبر که در میدان ایسکله کادیکوی برگزار خواهد شد، به پایان رسید.