یاد روزنامه‌نگاران شهید در کنش تحصن علیه غصب اراده خلق، گرامی داشته شد

در کنش تحصن علیه غصب اراده خلق که در میدان شیشخان استانبول آغاز شده بود، یاد زنان روزنامه‌نگاری که به قتل رسیدند، گرامی داشته شد.

کنمش تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ

کنش تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ که از سوی نیروهای رنج، صلح و دمکراسی استانبول در میدان شیشخان منطقه بیوگلو آغاز شده بود، در ۷۲ مین روز خود ادامه پیدا کرد. بجز نمایندگان بسیاری از احزاب مختلف، سندیکا و نهادها، بسیاری از نهادهای مطبوعاتی نیز در این کنش مشارکت کردند. مشارکت کنندگان لباس‌هایی که عبارت ‌«قیم برو به جهنم» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و پلاکارت‌هایی به زبان‌های کوردی،‌ ترکی،‌ انگلیسی و عربی با عنوان ‌«جولمرگ از آن ما است» و ‌«مقاومت کن جولمرگ، ‌استانبول همراه تو است» را برافراشتند. آنان همچنین شعارهای ‌«همه‌جا جولمرگ، همه‌جا مقاومت»، ‌«قیم خواهد رفت، ما ماندگار می‌مانیم»، ‌«ژن ژيان آزادی» و ‌«مطبوعات آزاد را نمی‌توان ساکت کرد» را سردادند.

این کنش با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد زنان روزنامه‌نگاری که در حمله به سلیمانیه شهید شدند،‌ آغاز شد.

‌«مطبوعات آزاد علیه هرگونه ظلم، گسترش یافت»

گزارشگر خبرگزاری مزوپوتامیا ‌(MA)، دیرَن یورتسَوَر در این کنش سخنرانی کرد و اعلام نمود که از دهه ۹۰ میلادی تا کنون، مطبوعات آزاد علیه هرگونه ظلم و ستم، مقاومت کرده است و گسترش یافته است. دیرن یورتسور بیان کرد که هرگونه ظلم علیه مطبوعات به دلیلی برای مبارزه مبدل می‌شود و گفت‌: ‌«زحمتکشان مطبوعات آزاد برخواسته از میراث مقاومت می‌باشد و گسترش می‌یابد. ما هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما یاد رفقایی که به قتل رسیدند را گرامی می‌داریم.»

اعضای مجلس دانشجویان آزاد در استانبول نیز در این کنش سخنرانی کرده و بیان نمودند که آنان علیه خیانت کردن به خلق کورد، مبارزه خواهند کرد و گفتند‌: ‌«در سلیمانیه تنها دو زن به قتل نرسیدند، آنان در عین‌حال دو پیشاهنگ مبارزه آزادی خلق کورد بودند. قاتل، حکومت و خیانتکاران هستند. ما علیه خیانت مبارزه می‌کنیم. زبان و رقص ما را نیز ممنوع می‌کنند. ما تا به پایان مبارزه خواهیم کرد.‌»