در کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» حملات اشغالگری ترکیه محکوم شد

بستگان زندانیان در چارچوب کنش ‌«به آزادی رای بدهید» در مقابل زندان‌ها گردهم آمده و گفتند‌:‌‌ ‌«برای اینکه به سیاست‌های جنگ در کوردستان پایان داده شود، ما فراخون می‌هیم که به سیاست‌های تحمیل انزوا پایان دهید.‌»

در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» به پیشاهنگی خانواده‌های شهدا و سازمان‌های مدنی در مقابل زندان‌ها کنش انجام شد. در این کنش‌ها گفته شد‌: ‌«به آزادی رای بدهید».

ازمیر

جمعیت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های زندانیان و محکومین اژه ‌(EGE TUHAYDER) و خانواده‌های زندانیان در چارچوب کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» در مقابل زندان کرکلار بوجای گردهم آمدند. در این کنش‌ها پلاکارتی با عنوان ‌«برای عدالت ما انزوای تحمیلی را شکست خواهیم داد، به آزادی رای می‌دهیم» برافراشته شده و مشارکت کنندگان لباس‌هایی که بروی آنان عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» و ‌«به آزادی رای بدهید» نوشته شده بود را پوشیدند. بارها شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» و ‌«ژن ژيان آزادی» سرداده شد.

ریاست دم پارتی شعبه ازمیر، محمد کوریش اشاره کرد که ترکیه در برهه‌ای سیاسی بسیار سریع گذر می‌کند. کوریش توجه‌ها را به بزرگترین مانع در مقابل کشوری دمکراتیک و عدم رهیافت مسئله کورد معطوف داشت و گفت‌: ‌«عدم رهیافت مسئله کورد از سوی شما راه را برای فقر از سوی دیگر نیز راه را برای دیگر مشکلات در منطقه می‌گشاید. به پایان رسانیدن بحران اقتصادی که از جنگ سرچشمه می‌گیرد در ارتباط با دمکراتیک بودن است، کلید دمکراتیک بودن نیز مرتبط با مسئله کورد است. بجز اینکه با تمام بازیگرانی که برای کوردها دارای جایگاهی جدا هستند دیدار کنند، هیچ انتخاب دیگری ندارند. بر همین اساس باید تمام موانع پیش‌روی ملاقات با جناب عبدالله اوجالان از میان برداشته شوند، این امر انتخاب ایجاد راه صلح‌آمیز است.‌»

مرسین

در چارچوب کنش‌های ‌«به آزادی رای بدهید» با پیشاهنگی خانواده‌های زندانیان در مرسین در مقابل زندان طرسوس، کنش تحصن انجام شد. در کنش‌هایی که به هفته ۱۳مین خود رسید، خانواده‌های زندانیان لباس‌هایی که به زبان‌های کوردی و ترکی عنوان ‌«تحمیل انزوا جنایت علیه بشریت است» بروی آن نوشته شده بود را پوشیدند و بی‌وقفه شعارهای ‌‌«زندانیان سیاسی شرافت ما هستند»، ‌«ژن ژیان آزادی»‌ و ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها» سرداده شد.

ریاست مشترک دم پارتی شعبه مرسین، رشات آشان اعلام کرد که سیاست‌های تحمیل انزوا با خود جنگ را به میان آورده است، آشان بیان کرد که هدف اساسی تحمیل انزوا اینست که در خاورمیانه، تحمیل انزوا تعمق یابد و گفت‌: ‌«جبهه فاشیست با سیاست‌های ملی‌گرایی، تمام نیروی خود را برای اینکه با کوردها بجنگد بکار می‌برد. ما بارها بیان کردیم که این کار نه برای بصورت کار خیر برای این کشور صورت نمی‌گیرد و چیزی که دوباره بیان کنیم اینست‌؛ انزوای تحمیلی بر عبدالله اوجالان باید از میان برداشته شود. تا زمانیکه انزوای تحمیلی از میان برداشته نشود،‌ در این کشور از عدالت و دمکراسی نمی‌توان حرف زد. برای اینکه در خاورمیانه و در کوردستان سیاست‌های جنگ‌افروزانه به پایان برسند، ما فراخوان می‌دهیم که سیاست‌های تحمیل انزوا را به پایان برسانید.‌»

کنش با سردادن شعارها به پایان رسید.