در مرزهای دهوک، ایست بازرسی ترکیه-پ‌‌دک غارتگری می‌کند

دولت اشغالگر ترکیه و حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک‌) ایست‌های بازرسی مشترکی میان مناطق آمدیه و مرکز دهوک ایجاد کردند. مشخص شده است که در این مکان‌ها اشیا و وسایل اهالی به غارت می‌روند.

همکاری، همدستی و پیشگامی پ‌د‌ک برای اشغالگری و حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه باشور کوردستان با تمام اعمال غیراخلاقی‌شان ادامه دارد.

منابع روژنیوز اعلام کردند که دیروز نیروهای استخباراتی پ‌د‌ک موسوم به پاراستن در راه ارتباطی مرکز استان دهوک و شهرک آمدیه در منطقه باگِرا از توابع شهرک زاوِته، یک ایست بازرسی جدید ایجاد کرده‌اند.

همان منبع اعلام کرده است که این ایست بازرسی به عنوان پاراستن پ‌د‌ک ایجاد شده است اما در اصل ایجاد آن در چارچوب همکاری مشترک پ‌د‌ک و استخبارات ترکیه موسوم به میت انجام گرفته است.

همچنین اشاره شده است که در این ایست بازرسی مثل این که فرد از یک کشور به کشور دیگری ورود کند با او برخورد کرده و بازرسی می‌کنند، اما در واقع شهروندان تنها از منطقه‌ای از توابع دهوک به دیگر منطقه همان استان رفته‌اند.

این منبع اعلام کرده است در کامپیوترهای این ایست‌های بازرسی بجای نام‌های تروریست‌ها، قاتلان و مجرمان، اسامی انقلابیون، کنشگران و میهن‌دوستان کورد ثبت شده و از سوی میت ترکیه درخواست می‌شوند.

طبق اطلاعات بدست آمده، از عمدا و با گمان به اینکه موارد مورد نیاز بدست نیروهای گریلا نرسد، اشیا، خوراک و ابزار‌های شهروندان غیرمسلح مصادره و غارت می‌شوند؛ این نیز یک مکانیزم قدیمی محاصره رژیم بعث که در جنگ مسلحانه از آن استفاده کرده بود را برای ما یادآور می‌شود.

شایان ذکر است که مدتی قبل در تصاویر منتشر شده مشخص شد که دولت اشغالگر ترکیه در منطقه بَرواری بالا در ایست‌های بازرسی خود شناسنامه و هویت شهرواندان اهالی مناطق اشغال شده را کنترل می‌کند.