در رابطه با حمله به مؤسسات کوردی نشستی در نمایندگی بلژیک در ژنو برگزار شد

کوردستانی‌های مقیم سوئیس به کنش‌های خود ادامه می‌دهند، به یورش پلیس بلژیک به مؤسسات رسانه‌ای کوردی مدیا هابر و استرک تی‌وی به درخواست فرانسه واکنش نشان دادند.

کوردستانی‌های مقیم سوئیس علیه یورش پلیس بلژیک به استودیوهای مدیا هابر و استرک تی‌وی به کنش‌های خود ادامه می‌دهند. در این چارچوب، با مارک پکستین دی بویتسوورو نماینده دائم کنفرانس خلع سلاح ژنو، سازمان ملل متحد بلژیک، سازمان‌های بین‌المللی و DTO (سازمان تجارت جهانی) است، دیدار کردند.

این هیئت متشکل بودند از ابراهیم یوکسل‌ ریاست مشترک مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کورد در ژنو، رمضان بیتاری‌ به نمایندگی از کمیته‌ی روابط خارجه و طوبی‌ یلماز به نمایندگی از کمون زنان سَما یوجه با نماینده دائم کشور بلژیک دیدار کردند. در این دیدار واکنش و اعتراضات جامعه‌ی کوردی به حمله به رسانه‌های کوردی تشریح شد.

مارک پکستین دی بویتسوورو با بیان این‌که از حساسیت‌های خلق کورد آگاه هستند، اعلام نمود این حمله به درخواست دادگاه فرانسه انجام شده است. مارک پکستین دی بویتسوورو تشریح کرد که قوه‌ی‌ قضاییه‌ی بلژیک مستقل است و گفت: «حملات و تحولات خارج از حوزه‌ی دولت و حوزه‌ی قضاییه‌ی بلژیک رخ داده است.»

همزمان در این دیدار حملات اشغال‌گرانه به متینا و هم حملات همزمان به رسانه‌ها و مؤسسات کوردی در ترکیه و فرانسه و بلژیک مورد بحث قرار گرفت و گفته شد این حملات به یکدیگر مرتبط بوده و این حملات برای جامعه‌ی کوردی غیرقابل قبول است.

پس از اتمام نشست، این هیئت در مقابل نمایندگی دسته گل سیاه قرار دادند.