در شهر ازمیر اشغالگری و خیانت محکوم شدند

در شهر ازمیر حملات اشغالگری دولت ترکیه علیه باشور کوردستان و خیانت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) طی بیانیه‌ای محکوم شد.

نماینده حزب مناطق دمکراتیک ‌‌‌‌‌‌‌(د‌ب‌پ) در منطقه اژه، جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) و حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی)، حملات دولت ترکیه علیه باشور کوردستان طی بیانیه‌‌ای مطبوعاتی در مقابل سومربانک قدیمی محکوم شد. در این بیانیه پلاکارت‌هایی به زبان‌های کوردی و ترکی و با عنوان ‌«نه به اشغالگری و خیانت» برافراشته و شعارهای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«نه به جنگ، قبل از هرچیز صلح» و ‌«مُرده‌باد خیانت، زنده‌باد آزادی» سرداده شدند.

ریاست مشترک دم پارتی در ازمیر، وَزان کارابولوت در این بیانیه سخنرانی کرد، او اعلام کرد خاکی را که دولت اشغالگر ترکیه اشغال کرده خاک خلق کورد و خلق‌هایی که با آنان می‌زیند است و گفت‌: ‌«زمانیکه منازل اهالی منطقه بمباران می‌شوند، روستاها در آتش‌ سوخته و نابود می‌شوند، جغرافیا غارت شده و سکوت و پ‌دک نیز به بخشی از این اشغالگری‌ها مبدل شده است که نمی‌توان آن را قبول کرد.‌»

کارابولوت بیان داشت که این جنگ کثیف، سیاست‌های نابودی و انکار نه تنها علیه خلق کورد بلکه بر تمام خلق‌های ترکیه تاثیر می‌گذارد و چنین گفت‌: ‌«تا زمانیکه مسئله کورد به رهیافت نرسد، کسانیکه فکر می‌کنند در ترکیه بدون رهیافت مسئله کورد از این مشکلات گذار خواهند کرد، در اشتباهی تاریخی بسر می‌برند. ما می‌دانیم که این جنگ بیشترین تاثیر را بروی جامعه ترکیه می‌نهد. برای اینکه به آن بگوییم دیگر بس است، مسئولیت برعهده خلق‌ها می‌باشد. به زبان صلح اجتماعی نیاز می‌باشد. ما تمام خلق‌ها، به ویژه انقلابیون، سوسیالیست‌‌ها، دمکرات‌ها، روشنفکران و هنرمندان ترکیه را فرامی‌خوانیم که علیه این سیاست‌های جنگ‌افروزانه از خلق کورد حمایت کنند.‌‌»