در تحصن علیه غصب اراده خلق، قتل روزنامه‌نگاران محکوم شد

کنش تحصن علیه مصادره شهرداری جولمرگ که از روز ۳ ژوئن انجام می‌شود، ادامه دارد. در این کنش حمله هوایی دولت اشغالگر ترکیه علیه روزنامه‌نگاران محکوم شد.

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

کنش تحصن نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در محله بیوگلو استانبول علیه مصادره شهرداری جولمرگ در ۶۸مین روز خود ادامه داشت. نمایندگان بسیای از احزاب سیاسی، سندیکاها و نهادها نیز در این کنش مشاکت کردند. مشارکت کنندگان در این کنش لباس‌هایی با عنوان ‌«قیم برو» را به تن کردند.

در این کنش شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت جولمرگ»، ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد»، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«قیم برو، ما ماندگار هستیم» و ‌«ژن ژيان آزادی» را سردادند.

مادر صلح، صبیحه بوزان یادآور شد که آنان قریب به ۳ ماه است که برای عدالت در میدان شیشخان حضور دارند. بوزان اشاره کرد که آنان غصب اراده علیه خلق کورد را نمی‌شناسند و گفت‌:‌‌ ‌«من به عنوان یک مادر صلح، احزاب سیاسی ترکیه و جهان را فرامی‌خوانم‌؛ هیچکس نمی‌تواند اراده ما را غصب کند، هیچکس نمی‌تواند ما را نیست ‌انگارد.»

مدیر دم پارتی در منطقه سلطان‌بِیلی، حبیب سوکوجو حمله به باشور کوردستان را محکوم و بیان کرد که علیه خلق کورد حملات بزرگی انجام می‌شود و چنین گفت‌: ‌«در تاریخ ما سرتعظیم فرود آوردن وجود نداشته و نخواهد داشت.»

ریاست مشترک در منطقه آرناوت‌کوی،‌ یاووز قهرمان هم توجه‌ها را به حملات دولت ترکیه به باشور کوردستان معطوف داشت و چنین گفت‌: ‌«من حکومت و انسان‌های باوجدان این کشور را فرامی‌خوانم‌؛ در این کشور سیاست‌های جنگ‌افروزی و تحمیل انزوا به نفع هیچکس نیست. بیایید برای دمکراسی و آزادی مبارزه کنیم.