در تحصن‌های عدالت به راهپیمایی آزادی درود فرستاده شد

در تحصن‌های عدالت به راهپیمایی بزرگ آزادی که در بسیاری از شهرها برگزار شد درود فرستاده شد.

تحصن‌های برای عدالت به پیشاهنگی بستگان زندانیان و سازمان‌های غیردولتی برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل دموکراتیک مسئله کورد در بسیاری از شهرها ادامه یافت.

وان

تحصن برای عدالت که توسط بستگان زندانیان و انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUHAY-DER) در وان آغاز شده بود در پنجاه و نهمین روز در ساختمان سازمان استانی حزب مناطق دموکراتیک (ه‌دپ) ادامه یافت. چَتین اویار، رئیس مشترک انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان، طی سخنانی در مراسمی که بازدیدها ادامه داشت، گفت: «به عنوان مردم کورد، اکنون باید آزاد باشیم. ۵۰ میلیون کورد در جهان وجود دارد و حقوق آنها غصب شده است. کوردها در چهار بخش کوردستان تا زمانی که متحد نباشند نمی‌توانند آزاد شوند. ما در «راهپیمایی بزرگ آزادی» شرکت کردیم. ما تحصن خود را برای آزادی آقای اوجالان و مردم کورد گسترش خواهیم داد. به همین ترتیب، ما همیشه از اعتصاب غذای آغاز شده توسط زندانیان در زندان‌ها حمایت خواهیم کرد. ما به هدف خود خواهیم رسید و آزادی جسمانی آقای اوجالان را تحقق خواهیم بخشید.»

جانان اوزونای، کاندیدای ریاست مشترک شهرداری رِیا آرموش از حزب دَم پارتی، توجه را به «راهپیمایی آزادی» که در وان و قَرس راه‌اندازی شد، جلب کرد و گفت: «ما دوباره دیدیم که حمایت زیادی از اوجالان وجود دارد. با وجود تمام مشکلات و موانع، راهپیمایی همچنان ادامه دارد. مبارزه ما تا شکسته شدن انزوای تحمیلی بر آقای اوجالان و زندانیان ادامه خواهد داشت.

ما همچنین می‌خواهیم قبل از اینکه اعتصاب غذای زندانیان در زندان‌ها به روزه مرگ تبدیل شود، به خواسته‌هایشان رسیدگی شود. تا زمانی که خواسته‌ها برآورده نشود، هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد.»

این مراسم با سردادن شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» ادامه یافت.

آمد

تحصن برای عدالت که به رهبری انجمن همبستگی با خانواده‌های زندانیان (TUAY-DER) در شهر آمد آغاز شد، در پنجاه و نهمین روز خود در ساختمان سازمان منطقه‌ی رَزان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دَم پارتی) ادامه یافت. این تحصن که در آن سرودهای مقاومت همراه با ترانه‌ها خوانده شد، در طول روز با بازدید ادامه یافت.

در این مراسم، شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها» و «با مقاومت پیروز می‌شویم» به کرات سر داده شد.

مرسین

تحصن برای عدالت که توسط انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان در چوکوراووا راه اندازی شده بود، ادامه یافت. مجمع مادران صلح و سازمان‌های منطقه‌ای دَم پارتی در تحصن که در ساختمان انجمن برگزار شد، شرکت کردند. در این تحصن شعارهایی مانند «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «ژن، ژیان، ئازادی» و «نه به انزوا، آزادی برای اوجالان» به کرات سر داده شد.

زینب کاواک، رئیس منطقه مزیتلی دَم پارتی، یکی از افراد حاضر در این تحصن، خواستار افزایش همبستگی و مبارزه برای پذیرش خواسته‌ها برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد شد. رمضان اَرَن هنرمند نیز که در این تحصن شرکت کرده بود در کنار فعالان به ترانه‌سرایی پرداخت.

آدانا

تحصن برای عدالت که توسط انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان آک‌دنیز آدانا (AATUHAY-DER) راه‌اندازی شده است، در شصتمین روز خود ادامه دارد. در تحصنی که توسط مادران صلح انجام شد، آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مطالبه شد.

مِردین

تحصن برای عدالت که در ساختمان سازمان استانی دب‌پ در مردین برگزار شد، با بازدید ادامه یافت. همچنین بین شرکت‌کنندگان در این تحصن که ترانه می‌خواندند، ترانه‌های دَنگ‌بِژی نیز خوانده شد. رمضان کالکان یکی از بازدیدکنندگان این تحصن به کنش‌های انجام شده در چارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل مسئله کورد» اشاره کرد و گفت: «این مبارزه آزادی مردم کورد و آقای اوجالان را به همراه خواهد آورد. ما از اینجا تا امرالی به همه رفقا درود می‌فرستیم. ما می‌دانیم که هیچ چیز بدون پرداخت بهایی اتفاق نمی‌افتد. آزادی و هستی بدون پرداخت بهایی به دست نمی‌آید. امیدواریم به زودی نتیجه این هزینه‌ها را دریافت کنیم.»