در تحصن‌های علیه غصب اراده خلق،‌ خیانت پ‌د‌ک محکوم شد

تحصن در میدان شیشخان بیوگلوی استانبول علیه مصارده شهرداری جولمرگ در ۴۴مین روز خود تداوم داشت. در این تحصن حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه باشور کوردستان و خیانت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) محکوم شد.

کنش تحصن که از سوی نیروهای رنج، صلح و دمکراسی در میدان شیشخان بیوگلو استانبول علیه مصادره شهرداری جولمرگ آغاز شده است، در ۴۴مین روز خود ادامه پیدا کرد. همراه با شهروندان که هر روز به شمارش اضافه می‌شود و گردهم می‌آیند، مدیران احزاب سیاسی، ‌سندیکاها، نهادها نیز در این کنش شرکت کردند. شهروندان یک به یک به این میدان ورود کرده و لباس‌هایی که عبارت ‌«قیم برو به جهنم» بروی آن نوشته شده بود را پوشیدند. در این کنش پلانکارتی با عنوان ‌«میدان تقسیم و جولمرگ از آن ما است، آزادی برای ۱ می، قیم برو به جهنم» را برافراشتند و شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت جولمرگ»، ‌«ما با مقاومت پیروز خواهیم شد»، ‌«همه جا جولمرگ،‌ همه جا مقاومت»، ‌‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«قیم خواهد رفت، ما ماندگار خواهیم ماند» سرداده شد.

عضو حزب مناطق دمکراتیک‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌(د‌ب‌پ)، محمد رشید اینجه اشاره کرد که خلق کورد صد سال است علیه فاشیسم مبارزه می‌کند و گفت‌‌: ‌«کسانیکه اراده خلق کورد را به رسمیت نمی‌شناسند، ما هم آنان را به رسمیت نمی‌شناسیم. حکومت آک‌پ و م‌ه‌پ در حال اخلالگری در دمکراسی هستند.‌»

اینجه،‌ حملات دولت ترکیه علیه باشور کوردستان را به مثابه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«اشغالگری»  و موضع پ‌د‌ک دربرابر حملات دولت ترکیه را ‌«خائن و خیانتکار» عنوان کرد. اینجه گفت‌‌: ‌«پ‌د‌ک دیگر خط و راه خود را مشخص کرده است. پ‌د‌ک دراین  راه  به خلق کورد خیانت کرده است. دیگر این امری آشکار و شفاف می‌باشد.‌»