در ژنو یاد شهدا گرامی داشته شد

خانواده‌ی شهدا در ژنو جمع شدند و یاد شهدا را گرامی داشتند و گفتند: «حزبشان امروز به امید میلیون‌ها‌ نفر تبدیل شده است، قدرت خود را از میراث شهدا به دست می‌آورند.»

خانواده و بستگان شهدای آزادی‌بخش کوردستان در شهر ژنو جمع شدند و یاد شهدا را گرامی داشتند.

این یادبود در شخصیت سارا تولهلدان گویی (دلارا اورپر) و روکن زلال (امل فَرمَز حسین) که در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ در مرسین عملیات فداکارانه انجام داده بودند، روژهات زیلان (اوزکان شاهین) و اردال شاهین (حسن اوزگور) که در ۱ اکتبر ۲۰۲۳ در وزارت داخله عملیات فداکارانه انجام دادند و جیهاد باگوک (محمد گوموش) و ساسون آسمین (مراد اوچاک‌) که در ۱۳ ژانویه در زاپ و آواشین و متینا به شهادت رسیده‌اند، برای ادای احترام یک دقیقه سکوت شد.‌

این فعالیت توسط کمیسیون خانواده‌ی شهدای مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کورد در ژنو (ج‌د‌ک-ژ) در سالن کنفرانس ماهاتما گاندی برگزار شد و عکس شهدا در سالن قرار داده شد.

این یادبود با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای آزادی‌بخش کوردستان آغاز شد، رضا چتین به نمایندگی از کمیسیون خانواده‌ی شهدا به وظیفه و مسئولیت در قبال شهدا اشاره کرد.

سپس علی هوال سخنگوی مؤسسه‌ی خانواده‌ی شهدای اروپا (کوماو) به روز تأسیس جنبش آزادی کورد اشاره کرد و گفت: «حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) حزب فداکاری و انتقام است. پس از شهادت حقی قرار، رهبر آپو با تأسیس ‌‌پ‌ک‌ک انتقام بزرگی گرفت. حزب ما امروز به امید ملیون‌ها نفر تبدیل شده است، قدرت خود را از میراث شهدا دریافت می‌کند. اگر ما اکنون می‌توانم مطالبات خود را برای رهبری آزاد و کوردی آزاد و کوردستانی آزاد اعلام نماییم، این نتیجه‌ی فداکاری شهدا است.»

سپس خانواده و بستگان شهدا به سخنرانی پرداخته و حس خود را اعلام کرد و سپس در این یادبود ویدئویی و تصاویری از ارزیابی‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با حقیقت شهدا به نمایش در آمد، سپس ویدئویی دیگر در رابطه با مبارزات جیهاد باگوک و ساسون آسمین به نمایش در آمد.

این فعالیت با شعار «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.