درخواست کانون وکلای آمد از دادگستری دولت ترک برای دیدار از امرالی

کانون وکلای آمد برای دیدار از زندان امرالی و عبدالله اوجالان به وزارت دادگستری ترکیه مراجعه کرد.

عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کوردستان و سه زندانی دیگر با نام‌های عمر خیری کونار، حامیلی ییلدرم و ویسی آکتاش در زندان امرالی دچار انزوایی سنگین شده‌اند و مدت ۸ ماه است که هیچگونه اطلاعی از آنان در دست نیست. درخواست وکلا و خانواده‌ها برای دیدار این زندانیان از سوی دادستانی بورسا رد شده است. به همین منظور کانون وکلای آمد ضمن مراجعه به دادگستری ترکیه، خواهان دیدار با این زندانیان در جزیره امرالی شده است.

وکلای کانون حقوقی سده که دفاع از رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را بر عهده دارد، در ۲۴ نوامبر با اعضای کانون وکلای آمد دیدار کرده بود. وکلای دفتر حقوقی سده از کانون کلای آمد درخواست کرده بودند که برای شفافیت موضوع اطلاع از سرنوشت عبدالله اوجالان و زندانیان دیگر جزیره امرالی دست به اقدام بزنند.

کانون وکلای آمد بعد از این دیدار وارد عمل شده و مراجعه به دادگستری ترکیه از سوی ناهید أرن پیگیری شد. در این دیدار ریاست کانون وکلای آمَد ناهید أرن اعلام نموده است که مراجعه به دادگستری به منظور مقابله با هرگونه تبعیض بر خلاف مواد مصرح در قانون بوده است. همچنین در این درخواست آمده است که برای دست‌یابی زندانیان به حقوق خود، لازم است که زندانیان با وکلا و خانواده خود دیدار داشته باشند.

ناهید أرن در درخواست خود برای دیدار با زندانیان امرالی اظهار داشت: وکلا باید بتوانند با زندانیان امرالی دیدار داشته باشند و از وضعیت آنان اطلاع داشته باشند. لازم است که وزارت دادگستری این اجازه را صادر کند. به منظور اطلاع از وضعیت زندانیان جزیره امرالی، ما کانون وکلای آمد از وزارت دادگستری می‌خواهیم که اجازه تحقیق و تفحص لازم را در این زمینه صادر کند. لازم است که هر چه سریعتر در رابطه با وضعیت امرالی دستور تحقیق و تفحص صادر شود.