درخواست خانواده، وصی و وکلای رهبر خلق کورد برای انجام ملاقات

خانواده، وصی و وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای دیدار از زندان امرالی و ملاقات با موکلشان امروز بار دیگر به دادسرای جمهوری ترک در شهر ساحلی بورسا مراجعه کردند.

فایق اُزگور أرول، سربای کوکلو، رِزان ساریجا و جنگیز یورکلی وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قبل از ظهر امروز به دادستانی جمهوری ترک در بورسا مراجعه کردند. آنان خواستار انجام ملاقات با موکلشان در روز دوشنبه آینده (٢۴ می) شدند.

وکلا همچنین خواستار ملاقات با ٣ زندانی دیگر محبوس در جزیره امرالی به نام‌های عمر خیری کونار، ویسی آکتاش و حامیلی یلدرم شدند.

همزمان محمد اوجالان برادر عبدالله اوجالان و مظلوم دینچ وصی خانواده اوجالان نیز درخواست‌هایی را برای انجام ملاقات به دادستانی ترک در بورسا تحویل دادند.

علی کونار برادر عمر خیری کونار، پولات یلدرم برادر حامیلی یلدرم و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش نیز درخواست‌های مشابهی را برای ملاقات با برادارن زندانیشان به دادستانی ترک تحویل دادند.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آخرین بار در روز ٢۵ مارس ٢٠٢١ پس از گسترش نارضایتی در ترکیه و کوردستان نسبت به حصر امرالی تلفنی با برادر خود محمد اوجالان صحبت کرده بود. این مکالمه تلفنی تنها ۴ دقیقه به درازا کشید و از سوی زندانبان امرالی قطع شده بود.

رِزان ساریجا و نوروز اویسال وکلای اوجالان پس از ٨ سال منع ملاقات سرانجام با فشار افکار عمومی کوردستان موفق شده بودند در روزهای ٢ و ٢٢ ماه می، ١٢ و ١٨ ماه ژوئن و ٧ آگوست ٢٠١٩ با موکلشان در زندان امرالی دیدار کنند. دادستانی ترک از این روز تاکنون به تمامی درخواست‌های وکلای اوجالان برای انجام ملاقات پاسخ رد داده است.