درخواست مجدد وکلا برای ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درخواست‌های جدیدی برای ملاقات با موکل خود که نزدیک به سه سال است که ارتباط وی به طور کامل با دنیای خارج قطع شده است، ارائه کرده‌اند.

وکلای دفتر حقوقی سده، راضیه اوزتورک، ابراهیم بیلمز، عمران اَمکچی و چنگیز یورَکلی، برای ملاقات با موکلان خود، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، عمر حایری کونار، حامیلی یلدیریم و ویسی آکتاش که در امرالی ۳۵ ماه است از وضعیت آنها اطلاعی دریافت نمی‌شود به دفتر دادستان عمومی بورسا و ریاست موسسه کیفری امرالی مراجعه کردند.

رابطه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به طور کامل با دنیای خارج قطع شده است. در حالی که به درخواست آنها برای ملاقات پاسخی داده نمی‌شود، اما در برخی موارد، ماه‌ها بعد، توجیهی مبنی بر وجود مجازات انضباطی به وکلای آنها ارائه می‌شود.

طبق آخرین گزارش دفتر حقوقی سده که در ۱۷ ژانویه منتشر شده است؛

-از ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ بدین سو، وکلا تنها ۵ بار توانسته‌اند بین ماه مه و اوت ۲۰۱۹ ملاقات کنند. آخرین دیدار از این پنج دیدار در تاریخ ۷ اوت ۲۰۱۹ صورت گرفته است.

-از سال ۲۰۱۴ بدین سو نیز تنها ۵ بار ملاقات با خانواده امکان‌پذیر بوده است.

-آخرین ملاقات حضوری با برادرش در ۳ مارس ۲۰۲۰ بود.

-از روز اول تا به حال فقط دو بار (در ۲۷ آوریل ۲۰۲۰ و ۲۵ مارس ۲۰۲۱) توانسته است ملاقات تلفنی داشته باشد.

-آخرین ملاقات تلفنی مورخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱ در مدت زمان بسیار کوتاهی قطع شد و از آن روز تا به حال هیچ اطلاعی در رابطه با وضعیت وی دریافت نشده است.