درخواست وکلا و خانواده رهبر خلق کورد برای انجام ملاقات

وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای دیدار از زندان امرالی و ملاقات با موکلشان به دادسرای جمهوری ترک در شهر ساحلی بورسا مراجعه کردند.

محمد اوجالان برادر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و مظلوم دینچ وصی خانواده اوجالان، علی کُنار برادر عمر خیری کُنار، پولات یلدرم برادر حامیلی یلدرم و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش درخواستی را به دادستانی جمهوری ترک در بورسا تحویل دادند.

خانواده زندانیان از طریق دادستانی جمهوری ترک در بورسا درخواست مشابهی را به مدیریت زندان فوق امنیتی گروه F امرالی تحویل دادند.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پس از آنکه در سال ١٩٩٩ در توطئه‌ای بین‌المللی ربوده شد، ٢٢ سال است در زندان فوق امنیتی گروه F جزیره امرالی در حصر و انزوای شدید قرار دارد.

پس از گسترش نارضایتی در ترکیه و کوردستان نسبت به حصر امرالی، عبدالله اوجالان در آخرین تماس خود با خارج از زندان روز ٢۵ مارس ٢٠٢١ تلفنی با برادر خود محمد اوجالان صحبت کرده بود. این مکالمه تلفنی تنها ۴ دقیقه به درازا کشید و از سوی زندانبان امرالی قطع شده بود.

در پی گسترش نارضایتی و اعتصاب غذا در تمامی زندان‌های ترکیه وکلای رهبر خلق کورد پس از ٨ سال در روزهای ٢ و ٢٢ می (١٢ اردیبهشت و ١ خرداد) ، ١٢ ژوئن (٢٢ خرداد) و ١٨ ژوئن (٣٠ خرداد) و ٧ آگوست ٢٠١٩ (١۶ مرداد ١٣٩٨) موفق شده بودند با موکل خود ملاقات کنند. از ٧ آگوست ٢٠١٩ تاکنون تمامی درخواست‌های وکلای اوجالان برای انجام ملاقات رد شده‌اند.