درخواست وکلای رهبر خلق کورد برای انجام ملاقات

وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای دیدار از زندان امرالی و ملاقات با موکلشان به دادسرای جمهوری ترک در شهر ساحلی بورسا مراجعه کردند.

فایق اُزگور أرول، راضیه اُزترک، رِزان ساریجا و جنگیز وکلای رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان امروز یکبار دیگر خواستار انجام ملاقات با موکلشان شدند و درخواستی را به دادستانی جمهوری ترک در بورسا و مدیریت زندان امرالی تحویل دادند.

وکلای زندانیان دیگر امرالی به نام‌های عمر خیری کُنار، حامیلی یلدرم و ویسی آکتاش نیز برای ملاقات با موکلانشان درخواست مشابهی را به دادستانی ترک و مدیریت زندان تحویل دادند.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پس از آنکه در سال ١٩٩٩ در توطئه‌ای بین‌المللی ربوده شد، ٢٢ سال است در زندان فوق امنیتی گروه F جزیره امرالی در حصر و انزوای شدید قرار دارد.

پس از گسترش نارضایتی در ترکیه و کوردستان نسبت به حصر امرالی، عبدالله اوجالان در آخرین تماس خود با خارج از زندان روز ٢۵ مارس ٢٠٢١ تلفنی با برادر خود محمد اوجالان صحبت کرده بود. این مکالمه تلفنی تنها ۴ دقیقه به درازا کشید و از سوی زندانبان امرالی قطع شده بود.

در پی گسترش نارضایتی و اعتصاب غذا در تمامی زندان‌های ترکیه وکلای رهبر خلق کورد پس از ٨ سال در روزهای ٢ و ٢٢ می (١٢ اردیبهشت و ١ خرداد) ، ١٢ ژوئن (٢٢ خرداد) و ١٨ ژوئن (٣٠ خرداد) و ٧ آگوست ٢٠١٩ (١۶ مرداد ١٣٩٨) موفق شده بودند با موکل خود ملاقات کنند. از ٧ آگوست ٢٠١٩ تاکنون تمامی درخواست‌های وکلای اوجالان برای انجام ملاقات رد شده‌اند.