درخواست‌های جدیدی برای دیدار با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ارائه شد

وکلای دفتر حقوقی سده برای ملاقات با موکل خود، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۴۱ ماه است از او خبری نیست، درخواست دادند.

سوزان آکیپا، ابراهیم بیلمز، چنگیز یورکلی و عمران امکچی از وکلای دفتر حقوقی سده برای ملاقات با موکل خود، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، که در شرایط شدید انزوا در زندان تیپ F امنیت عالی امرالی به سر می‌برد و به مدت ۴۱ ماه است هیچ اطلاعی از وی دریافت نکرده‌اند، به دادستانی عمومی بورسا و ریاست زندان امرالی مراجعه کردند. در همان زمان، وکلا برای ملاقات با سایر زندانیان امرالی، عمر خیری کنار، حامیلی یلدریم و ویسی آکتاش به دادستانی کل و اداره زندان مراجعه کردند.

حق ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سه زندانی دیگر به همراه خانواده و وکلای آنها به بهانه «مجازات انضباطی» مسدود شده است. دفتر دادستانی جمهور بورسا ملاقات را به دلیل «مجازات انضباطی» هر ۶ ماه یک بار مسدود می‌کند.

 پس از کودتای جولای ۲۰۱۶، وضعیت فوق‌العاده اعلام شد و محدودیت‌های ملاقات تا فوریه ۲۰۱۸ ادامه یافت. پس از این تاریخ، درخواست ملاقات وکلا هر ۶ ماه یک بار ممنوع شد.

اخیراً در ۳ مه ۲۰۲۴، دفتر دادستانی عمومی بورسا تصمیمی را صادر کرد که به مدت ۶ ماه ملاقات با وکلا را در مورد عبدالله اوجالان و زندانیان در زندان امرالی ممنوع کرد.

در کنار آخرین تصمیم در مورد اوجالان، در ۸ سال گذشته، حداقل ۱۳ بار، تصمیم به ممنوعیت ملاقات با وکلا به مدت ۶ ماه گرفته شده است.