«دولت به اعمال بی‌عدالتی در روبوسکی ادامه می‌دهد»

ابتکار عدالت برای روبوسکی گفت: «از زمان قتل ۳۴ غیرنظامی که ۱۹ نفر از آنها کودک بودند، مقامات دولتی، پارلمان، قوه قضائیه، دادگاه قانون اساسی و دادگاه حقوق بشر اروپا با همکاری یکدیگر بی‌عدالتی را ادامه می‌دهند.»

ابتکار عدالت برای روبوسکی در مقابل انجمن حقوق بشر (İHD) شعبه آنکارا بیانیه‌ای در خصوص صد و پنجاه و دومین ماه قتل ۳۴ نفر از جمله ۱۹ کودک در نتیجه بمباران هواپیماهای جنگی ترکیه در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱ در روستای روبوسکی در ناحیه قلابان شرنخ ارائه کردند.

تانژو گوندوزآلپ عضو انجمن حقوق بشر گفت که آنها ۱۳ سال است که به دنبال عدالت برای روبوسکی هستند و گفت: «کسانی که مرتکب قتل‌عام شدند در راهروهای سیستم ناپدید شده‌اند. معافیت از مجازات ۶۵۷ هفته است که به دست نظام ادامه دارد و ما ۴۵۹۶ روز است که با هم به دنبال عدالت هستیم. از زمان قتل ۳۴ غیرنظامی، از جمله ۱۹ کودک، در روبوسکی؛ مقامات دولتی، پارلمان، قوه قضائیه، دادگاه قانون اساسی و دادگاه حقوق بشر اروپا برای تداوم بی‌عدالتی، بی‌قانونی و مصونیت از مجازات همکاری می‌کنند. می‌پرسیم قانون کجاست؟ جامعه را نمی‌توان با جنگ، قتل‌عام و گرسنگی اداره کرد. این یک حالت غیرسیاسی است.»

گوندوزآلپ گفت: «روبوسکی یک قتل‌عام ثبت‌شده در کارنامه دولت است. ما می‌دانیم که می‌توانیم با ساختن نظامی برابری‌طلبانه، مبتنی بر حقوق بشر و با هدف صلح، به بی‌عدالتی و مصونیت از مجازات در این قتل‌عام پایان دهیم. فراموش نکنید؛ جهان و جغرافیای ما نیز سهم خود را از جنگ‌هایی دارد که مردم ساکن در این جغرافیا را به تعدادی رقم تقلیل می‌دهد، عاری از حقوق بشر و صرفاً اهداف برنامه‌های اقتصادی و تسهیم منابع اقتصادی دارند. ما به گفتن «عدالت» برای کسانی که در روبوسکی و تمام قتل‌عام‌ها جان خود را از دست داده‌اند، ادامه خواهیم داد.»