دیوید مینووز: عبدالله اوجالان یک رهبر جهانی است

دیوید مینووز، رئیس سازمان مدنی سیِمِن کاتالونیا گفت که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک رهبر جهانی است و خواستار آزادی عبدالله اوجالان شد.

دیوید مینووز که با «مدیا هابر» گفت و گو کرد، انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را یادآور شد و گفت که آزادی عبدالله اوجالان برای صلح دموکراتیک و پایدار در منطقه مهم است.

مینووز با بیان اینکه عبدالله اوجالان نه تنها رهبر خلق کورد است، بلکه در عرصه بین‌المللی نیز به عنوان رهبر شناخته می‌شود، گفت: «دولت ترکیه و نیروهای غربی ۲۵ سال است که حقوق عبدالله اوجالان را زیر پا گذاشته‌اند.»

مینووز گفت: «جلوگیری از ملاقات اوجالان با خانواده و وکلای او و ادامه انزوای مطلق نقض قانون است و حقوق بشر جهانی را نیز زیر پا می‌گذارد».

مینووز با بیان اینکه او جوامع مختلف را زیر چتر دموکراسی گرد هم می‌آورد، گفت: «کنفدرالیسم دموکراتیک نظامی است که به بشریت این فرصت را می‌دهد تا به طبیعت خود بازگردد و به طور مساوی زندگی کند. به عنوان مثال کوردها در شمال و شرق سوریه به این مهم دست یافته‌اند. شما می‌توانید ببینید که تجربه کنفدرالیسم دموکراتیک بی‌عیب و نقص عمل می‌کند. ایده‌های اوجالان برای یک زندگی مسالمت‌آمیز، برابر و آزاد در کنار هم واقع بینانه، درست و ممکن است.»