فادِل شن‌یاشار آزاد شد

فادِل شن‌یاشار که ۳ روز پس از قتل‌عامی که طی آن پدرش و ۲ برادرش توسط افراد وابسته به حزب عدالت و توسعه (AKP) به قتل رسیدند، بازداشت شده بود، پس از ۶ سال و ۴ ماه آزاد شد.

فادِل شن‌یاشار طی حمله‌ای که در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در منطقه پِرسوس، رِحا، علیه پدرش حاجی، اَسوت شن‌یاشار و برادرانش جلال و عادل شن‌یاشار توسط بستگان و همراهان ابراهیم خلیل یلدیز، نماینده سابق پارلمان از حزب عدالت و توسعه (AKP) صورت گرفت، به ‌شدت زخمی و ۳ روز بعد بازداشت شد.

آزادی فادِل شن‌یاشار به دلیل تاخیر در ارائه مدارک و شواهد به تعویق افتاد. مدیریت زندان به دلیل اینکه فادِل به دلیل پرونده‌ای دیگر بازداشت شده بود، از شروع فرایند آزادی او خودداری کرد. پس از تلاش‌های وکلای او، ثابت شد که فادِل شن‌یاشار به دلیل پرونده دیگری بازداشت نشده و بدین ترتیب فرایند آزادی او آغاز شد.

«ما نتیجه مبارزه‌مان را گرفتیم»

فادِل شن‌یاشار از زندان نوع T شماره ۲ شهر آمد آزاد شد و توسط مادرش امینه شن‌یاشار، برادرش فرید شن‌یاشار، نماینده پارلمان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) شعبه رحا، و تعداد زیادی از افراد مورد استقبال قرار گرفت. در هنگام استقبال، امینه شن‌یاشار پسرش را به گرمی در آغوش گرفت و گریه کرد.

پس از استقبال، فرید شن‌یاشار، نماینده حزب دم پارتی در رحا گفت: «این ۶ سال و ۴ ماه بود که ما منتظر این آزادی بودیم. اگر بی‌توجهی کوچکی صورت گرفته بود، برادرم هنوز هم در زندان بود. مادرم در طول این ۶ سال و ۴ ماه بسیار مبارزه کرد. به لطف مبارزه مادرم، برادرم آزاد شد. مادرم در خانه خواهد ماند، اما مبارزه ما ادامه خواهد داشت. هزاران نفر مانند برادرم به ناحق در زندان هستند. زندانیان سیاسی به ناحق بازداشت شده‌اند. مبارزه ما برای آنها نیز ادامه خواهد داشت. مبارزه مادرم برای کسانی که به دنبال عدالت هستند، به روشنایی مبدل شد.»

فادِل شن‌یاشار که آزاد شده است، نیز گفت: «ما هرگز کسانی را که باعث اشک‌های مادرم شدند، نمی‌بخشیم. مبارزه ما از جایی که رها شده بود ادامه خواهد داشت. ما از همه کسانی که تا به امروز در کنار ما بودند، سپاسگزاری می‌کنیم.»

این خانواده دیروز پس از آزادی پسرشان به سمت منطقه پرسوس حرکت کردند.