فاجعه در دریای سفید و آتلانیک‌:‌ در طول پنج‌ماه ۵ هزار و ۴۵ مهاجر جان خود را از دست دادند

در دریای سفید و آتلانتیک از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون، ۵ هزار و ۴۵ مهاجر که می‌خواستند خود را به سواحل اسپانیا برسانند، جان خود را از دست دادند.

طبق گفته یک سازمان مدنی اسپانیا به نام Camînando Fronteras، شمار مهاجرانی که در میان ماه ژانویه و می جان خود را از دست دادند در مجموع به ۳۳ نفر رسید، این یعنی در هر ۴۵ دقیقه یک مهاجر جان خود را از دست داده است.

طبق گزارشاتی که از داده‌های سازمان ملل متحد و اتحادیه‌ اروپا بدست آمده است، اعلام شده که اکثر مرگ‌ها در زمان عبور از سواحل آفریقا و جزایر قناری اتفاق افتاده است. در این راه ۴ هزار و ۸۰۸ نفر جان خود را از دست دادند. از راه‌های دیگر نیز از الجزایر تا جزیره بالتیک و سواحل شرق اسپانیا ۱۷۵ نفر، در دریای آلبورن ۴۷ نفر و در تنگه جبل‌الطارق نیز ۲۴ نفر جان خود را از دست دادند.

سازمان  Walkîng Borders اعلام کرد که برای دفاع از زندگی مهاجران و احترام به مردگان، باید تدابیر فوری اتخاذ شود. ممکن است تهدید مرگ در سال ۲۰۲۴ از سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. در سال ۲۰۲۳، ۶ هزار و ۷ نفر جان خود را از دست داده بودند. به ویژه خطرناکترین راه از سواحل سنگال و موریتانیا آغاز شده و تا به سواحل قناری ادامه می‌یابند، این خطوط از خطرناکترین راه‌ها هستند.