فعالین تحصن برای عدالت: امرالی آدرس راه‌حل است

در تحصن برای عدالت بستگان زندانیان، تاکید شد که برای دمکراتیزه شدن ترکیه باید مسئله‌ی کورد حل گردد و از امرالی به عنوان آدرس راه‌حل‌ اسم بردند.

تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای وان و آمد و اِلح و ازمیر و مردین با پیشگامی خانواده و بستگان زندانیان و سازمان‌های مدنی ادامه دارد.

در فعالیت شهر وان، برهان آوچی‌ ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) شعبه‌ی قلقلی به فعالیت مادران درود فرستاد و گفت: «انزوای تحمیلی بر آقای اوجالان و زندانیان سیاسی را محکوم می‌کنیم. این انزوا اصلا قانونی نیست. به مقاومت زندانیان درود می‌فرستیم. ما نیز در این‌جا به مقاومت ادامه می‌دهیم.»

در فعالیت شهر ازمیر، تورکان اصلان آگاچ‌ نامزد انتخاباتی ریاست مشترک کلان‌شهر ازمیر، اعلام کرد که مسئله‌ی اصلی در ترکیه، مسئله‌ی دمکراتیزه شدن است و گفت: «تا زمانی که مسئله‌ی کورد حل نگردد، دمکراتیزه شدن حاصل نخواهد شد. برای این‌که ترکیه قرن ۲۱ را نیز از دست ندهد، لازم است مسئله‌ی کورد را حل نماید، راه‌حل‌ نیز در امرالی است. بنابراین لازم است درهای امرالی باز شوند، لازم است بار دیگر روند راه‌حل‌ آغاز گردد و انزوا رفع گردد.»

همچنین آکین بردال دیگر نامزد انتخاباتی ریاست مشترک کلان‌شهر ازمیر، گفت: «تا درهای امرالی باز نشود، دمکراسی به ترکیه نخواهد رسید. آیا برای رفع انزوا و راه‌حل‌ دمکراتیک مسئله‌ی کورد، باید جوانان بمیرند؟ می‌گوییم انزوا رفع گردد و مسئله‌ی کورد حل شود.»