فدراسیون علویان دمکراتیک: در برابر ستم، بیشتر مقاومت خواهیم کرد و ‌خود را سازمان‌یافته خواهیم نمود

فدراسیون علویان دمکراتیک (فدا) حمله‌ی گروه نژادپرست‌ها در بلژیک به خانواده‌های کورد را محکوم نمود و گفت: «در برابر ستم بیشتر مقاومت خواهیم کرد و ‌خود را سازمان‌یافته خواهیم نمود.»

فدراسیون علویان دمکراتیک (فدا) در رابطه‌ی حمله‌ی گروه نژادپرست‌ها در بلژیک به خانواده‌های کورد بیانیه‌ای منتشر نمود، از همگان درخواست کرد که موضع‌گیری نمایند.

در ادامه‌ی بیانیه ذکر شده است که این حمله ادامه‌ی حملاتی همچون مَرش، چوروم‌، مادیماک، کریکهان، مَلتی، سور، پیرسوس، عفرین و تمامی کوردستان است و در ادامه بیان داشته: «فاشیسم در همه جا فاشیسم است، این حملات را به خوبی می‌شناسیم. دیروز ما را در مادیماک زنده زنده سوزاندند، دیروز فرزندان خلق کورد را با سلاح شیمیایی سوزاندند، امروزه نیز این نسل‌کشی‌ها و حمله‌ی قتل‌عام‌ را انجام دادند.»

فدا در ادامه گفت: «این حمله‌ی خود دولت ترکیه بوده و توسط وی سازماندهی و اجرا شده است. دولت ترکیه از طریق سیاست ضد کورد و علوی، این حمله را اجرا کرد. همگان می‌دانیم که این حملات بر مبنای خواست جنگ دولتی انجام شده است.»

در ادامه اعلام کرده است که این حمله نسخه‌ای از حمله‌ای انجام شده در مسکو است که توسط داعش انجام شد، این نیز حمله‌ی دولت ترکیه و داعش وابسته به دولت ترکیه علیه کورد بوده است.

در بیانیه تاکید شده است که این حمله همزمان حمله‌ به جامعه‌ی علوی است، علویان نیز حقیقت این حمله را می‌دانند، همچنین همان‌گونه که قبلا نیز علویان در مقابل حمله و نسل‌کشی‌ها ایستاده‌اند، امروز نیز علیه این حملات بپاخواهند خواست.

در ادامه‌ی بیانیه دولت‌های اروپا را مسئول دانسته و ذکر شده است: «دولت‌های اروپایی از هر نوع تدارک جنگ ترکیه علیه کوردها حمایت می‌کنند، راه را برای انجام این حملات هموار می‌کنند.»

فدا این حمله را محکوم کرده و از جامعه‌ی علوی و افکار عمومی دمکراتیک و سازمان‌ها و موسسات و دولت‌ها درخواست کرده است که در برابر حملات دولت ترکیه موضع‌گیری کنند، در ادامه درخواست کرده است به جنگ ترکیه علیه کوردها و فشار آسمیلاسیون علیه جامعه‌ی علوی پایان داده شود و گفته است: «تبهکاران داعش، نژادپرست‌ها، مرتجعین شکست خواهند خورد و آزادی‌خواهان پیروز خواهند شد.»