فراخوان از ازمیر‌: علیه انزوای تحمیلی و جنگ به میادین بیایید

دم پارتی شعبه ازمیر علیه جنگ، اشغالگری و سیاست‌های تحمیل انزوا فراخوان داد که در روز ۱ سپتامبر به میادین بیایند.

فراخوان برای مشارکت در کنش ۱ سپتامبر

حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) شعبه ازمیر به مناسب فرارسیدن روز جهانی صلح با شعار ‌«ما علیه جنگ و اشغالگری، علیه انزوای تحمیلی و برای صلح و آزادی فریاد خواهیم زد» در مقابل ساختمان این حزب، بیانیه داد. نماینده پارلمان از شهر ازمیر و از حزب دم پارتی، بورجوگُل چوباک، ابراهیم آکِن و بسیاری از دیگر نهادها در این بیانیه مشارکت کردند.

ریاست مشترک دم پارتی در ازمیر، زهرا وَزان کارابولوت پس از قرائت این بیانیه، سخنرانی کرد. کارابولوت اشاره کرد که آنان بخاطر گفتن ‌«نه به جنگ» به میادین خواهند آمد و چنین گفت‌: ‌«قوی شدن حکومت راستگرا و جنگ‌های قدرت میان آنان، جنگ‌ها و درگیری‌های جدید ایجاد می‌کند. حکومت آک‌پ-‌م‌ه‌پ با ایجاد ساختار فاشیستی به حکومت خود ادامه می‌دهد. این حکومت، تمام خلق، باورهای ارزشمند، زحمتکشان، جوانان و زنان را در خاج از منافع نظام سرمایه‌داری می‌بیند و آنها را سرکوب می‌کند؛ او بدینسان تلاش می‌کند تا به حکومت خود ادامه دهد. »

کارابولوت بیان کرد که علیه فاشیسم، زمان قویتر کردن مبارزه است و چنین گفت‌: ‌«راستگرایی، نژادپرستی و باد فاشیسمی که می‌وزد، می‌طلبد که علیه آنان موانعی ایجاد شود و اکنون زمان مبارزه متحدانه است. ما به انزوای تحمیلی در کوردستان و ترکیه، به سیاست‌های تحمیل جنگ و سیاست‌های اشغالگرانه فاشیستی، نه می‌گوییم. در روز ۱ سپتامبر، روز جهانی صلح گردهم می‌آییم. ما در روز ۱ سپتامبر تمام صلح‌طلبان را به کنش بزرگ در شهر فرامی‌خوانیم.‌»

نماینده پارلمان از حزب دم پارتی،‌ بورجوگل چوبوک بیان کرد در زمانیکه جنگ افزایش یافته است، صلح یک الزام می‌باشد و چنین گفت‌: ‌«به اندازه‌ای که خق صلح می‌خواهد، حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ به همان اندازه جنگ می‌خواهد. خلق علیه جنگ، صلح را سازماندهی خواهد کرد. زیرا بیش از هر چیز دیگر به صلح نیاز داریم. به همین علت مجبوریم که علیه جنگ، صلح را سازماندهی کنیم. ما علیه حکومت و جنگ‌ها، از صلح خلق‌ها دفاع می‌کنیم.»

ابراهیم آکن عضو دم پارتی نیز ابراز کرد که تدارکات جنگ جهانی سوم ادامه دارد و گفت‌: ‌«در همه جا بحث و نشانه‌های جنگ وجود دارد. خلق‌های جهان را به آشوب‌های جدید می‌کشانند. با جنگ‌هایی که در حال وقوع هستند، برای خلق‌های جهان، فقر، گرسنگی و ناامیدی نسبت به آینده به ارمغان می‌آورند. ما در مقابل جنگ قیام می‌کنیم. روز ۱ سپتامبر از این جهت بسیار با معنا است.‌»