فراخوان « باید فریادمان علیه زندان، شکنجه و اعدام بلندتر باشد!»

کژار برلین به همراه سه سازمان دیگر فراخوانی برای شرکت در تجمعی اعتراضی منتشر نمود.

جامعه‌ی زنان آزاد روژهلات کوردستان کژار به همراه سه سازمان دیگر فراخوانی منتشر کرده و در آن از عموم آزادی‌خواهان درخواست نموده است تا در اعتراض به اجرای احکام اعدام و آزار و شکنجه‌ی زندانیان توسط حکومت ایران تجمع نمایند.

در این بیانیه با اشاره به افزایش تعداد اعدام‌ها در ایران آمده است: «حداقل ۹۰ زندانی در ماه ژانویه ۲۰۲۴ و در مجموع سال ۲۰۲۳ حداقل ۷۴۶ زندانی توسط رژیم فاشیستی ایران اعدام شده‌اند، این آمار نیز در ۸ سال گذشته بالاترین تعداد اعدام در ایران بوده و حداقل ۵۲ نفر نیز زیر شکنجه جان‌باخته‌اند. در ۳ بهمن سال ۱۴۰۲، محمد قبادلو و فرهاد سلیمی در زندان قزل‌حصار در شهر کرج اعدام شدند و تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی با خطر جدی اعدام روبرو هستند.»

در ادامه‌ی بیانیه با دعوت از عموم آزادی‌خواهان برای شرکت در تجمعات اعتراضی اعلام شده است : «ما، سازمان‎ها و نهادهای چپ، دمکراتیک، فمنیست ‌و کوئیرها این فراخوان را امضا کرده‌ایم، در ۳ فوریه‌ی ۲۰۲۴ (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)، در شهرها و کشورهای جهان تجمع خواهیم کرد تا صدای زندانیان و خانواده‌هایشان و مردم ستمدیده در ایران شویم. تا جهان صدای ما را بشنود و فریاد ما علیه زندان و شکنجه و اعدام هرچه بیشتر رساتر و بلندتر شود.»

تاریخ و زمان تجمع و همچنین امضا کنندگان آن در مشروح بیانیه ذکر شده است.

مشروح بیانیه در زیر آمده است:

«برلین، روز شنبه ۳ فوریه‌ی ۲۰۲۴، ساعت ۱۲:۰۰

آزادی‌خواهان ایران، مردم آزاده‌ی‌ جهان!

براساس گزارشات و اخبار حداقل ۹۰ زندانی در ماه ژانویه ۲۰۲۴ و در مجموع سال ۲۰۲۳ حداقل ۷۴۶ زندانی توسط رژیم فاشیستی ایران اعدام شده‌اند، این آمار نیز در ۸ سال گذشته بالاترین تعداد اعدام در ایران بوده و حداقل ۵۲ نفر نیز زیر شکنجه جان‌باخته‌اند. در ۳ بهمن سال ۱۴۰۲، محمد قبادلو و فرهاد سلیمی در زندان قزل‌حصار در شهر کرج اعدام شدند و تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی با خطر جدی اعدام روبرو هستند.

جنبش انقلابی «ژن، ژیان، آزادی» که پس از قتل ژینا (مهسا) امینی در سراسر ایران آغاز شده است، شدیدا پایه‌های حکمرانی اسلامی در ایران را به لرزه درآورد و ادامه‌ی این جنبش مقامات و مسئولین جنایتکار این رژیم را به وحشت انداخت. به همین دلیل نیز سرعت و شدت خشونت و شکنجه و اعدام با تمامی وحشی‌گری افزایش یافته است و بدون شرم و خجالت حکم قرون وسطایی شلاق را بر تن کارگران و زنان مبارز که علیه حجاب اجباری به مبارزه می‌پردازند را اجرا می‌کنند تا از این طریق جنبش‌های انقلابی را شکست دهند. همچنین با افزایش موج سرکوب، سانسور، احضاریه، دستگیری، احکام سنگین، تجدید دادگاهی، تمامی اشکال شکنجه، شلاق، اعتراف اجباری، اعدام و اذیت خانواده‌ی محکومین و زندانیان، مردم آزادی‌خواه در سراسر ایران را عذاب داده است.

ما، سازمان‎ها و نهادهای چپ، دمکراتیک، فمنیست ‌و کوئیرها این فراخوان را امضا کرده‌ایم، در ۳ فوریه‌ی ۲۰۲۴ (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)، در شهرها و کشورهای جهان تجمع خواهیم کرد تا صدای زندانیان و خانواده‌هایشان و مردم ستمدیده در ایران شویم. تا جهان صدای ما را بشنود و فریاد ما علیه زندان و شکنجه و اعدام هرچه بیشتر رساتر و بلندتر شود.

ما تمامی آزادی‌خواهان، نهادها و سازمان‌های زنان، دانشجویان، کارگران، دادخواهان و فعالین (+LGBTQIA)، فعالین ضد ستم ملی، حقوق بشر، محیط زیست و جامعه‌ی کوئیر ایرانی و بین‌المللی در سراسر جهان می‌خواهیم، برای ابراز همدردی با مبارزات خلق‌ها در ایران، برای لغو حکم اعدام و احکام تحمیلی، ممنوع و قدغن کردن هر نوع شکنجه و اجرای حکم شلاق و آزار و اذیت زندانیان سیاسی، به طور مستمر و متحدانه به خیابان‌ها بیاییم و اجازه ندهیم جمهوری اسلامی مردم را در ایران از حق زندگی و آزادی محروم نماید.

در همان روز، ساعت ۱۳:۰۰ در برلین، تجمع بزرگی را علیه راست افراطی و علیه نیروهای نژادپرست در مقابل پارلمان فدرال آلمان (Bundestag) آغاز خواهد شد. از آزادی‌خواهان می‌خواهیم پس از اتمام این تجمع در تجمع بزرگ شرکت نمایند. مبارزه با فاشیسم، نژادپرستی و تبعیض چه در آلمان یا ایران هیچ حد و حدودی نمی‌شناسد.

برای لغو حکم اعدام، شلاق و منع هر نوع شکنجه‌ای

 برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی-عقیدتی

برای ژن، ژیان، آزادی

سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران!

زنده باد آزادی، برابری و دمکراسی!

تاریخ و مکان: ۳ فوریه‌ در Brandenburger Tor، ساعت ۱۲:۰۰

برگزار کنندگان

جامعه‌ی زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار)-برلین

مرکز پناهندگان سیاسی ایران-برلین

کولکتیو ژن، ژیان، آزادی-برلین

کمیته‌ی دفاع از زندانیان سیاسی ایران-برلین»