فراخوان مسئولان حزب دمکراتیک خلق‌ها برای مشارکت در مراسم نوروز

نمایندگان حزب دمکراتیک خلق‌ها با اعلام فراخوانی به مناسب فرارسیدن نوروز که نماد مبارزه آزادیخواهانه خلق کورد تبدیل شده است خواهان مشارکت تمامی آحاد در این مراسم شدند.

طیب تمل معاون ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها و مسئول رسانه‌ای این حزب، ابرو گونای سخنگوی این حزب و رمزیه توسون از نمایندگان این حزب طی فراخوانی خواستار مشارکت حداکثری خلق در مراسم نوروز امسال با شعار با شعله‌های آتش نوروز به پیروزی می‌رسیم، شدند.

اهمیت نوروز برای خلق کورد

طیب تمل معاون ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها و مسئول رسانه‌ای این حزب در این باره خاطرنشان ساخت که حزب دمکراتیک خلق‌ها سال گذشته به دلیل شیوع پاندمی قادر به برگزاری این مراسم نشده‌اند، اما امسال این مراسم با در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی برگزار می‌شود. تمل در این باره خاطرنشان ساخت که نوروز برای خلق کورد و تمامی خلق‌های منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است، اما در زمانی که خلق کورد از هر طرف با حمله مواجه شده است، معنایی دو چندان مهمتر می‌یابد. تمل در این باره خاطرنشان ساخت که آنها در مرحله‌ای قرار دارند که موقعیت سیاسی کورد در هر چهار بخش کوردستان مورد بحث و بررسی اشغالگران قرار گرفته است، به همین دلیل نوروز برای منعکس نمودن مطالبات خلق میدانی بزرگ و وسیع به شمار می‌رود.

نوروز نماد مبارزه و مقاومت است

تمل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که آنها از طریق مراسم نوروز در نظر دارند که فشارهای لازم را برای لغو انزوای تشدید شده علیه رهبر خلق کورد وارد کنند. زیرا منلع تمامی مشکلات و تنش‌های کنونی انزوا است. در این باره تمل گفت: آنها می‌توانند نوروز امسال را به عنوانی مبارزه‌ای چند بعدی و چند جانبه معرفی کنند. از سالهای ۹۰ به بعد، نوروز در باکور (شمال) کوردستان به نمادی از مبارزه و مقاومت و تلاش برای آزادی خلق کورد تبدیل شده است، نوروز از همان سال‌های به معنایی برای مقابله و مبارزه با هرگونه بی‌عدالتی و سرکوب تبدیل شده است.

تمل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که نباید خلق کورد از مسئله نگرانی داشته باشد، تمامی تدابیر لازم برای مقابله با پاندمی نیز گرفته شده است  به همین دلیل لازم است که همه با انگیزه بالای ملی با برخورداری از روح اتحاد ملی به سوی میادین در نظر گرفته شده برای مراسم نوروز به حرکت درآمده و نشان بدهند که خلق کورد همچنان راست قامتانه مبارزه خود را ادامه می‌دهد.

نوروز برای آزادی است

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها نیز اظهار داشت که نوروز سرآغاز جدیدی است، نوروز امسال از اهمیت و معنایی دوچندان برخوردار است، ما می‌خواهیم که نوروز امسال را به وسیله‌ای برای صلح مبدل کنیم، خلق کورد سالیان درازی است که آزادی و هویت خود را مطالبه می‌کند.

لزوم مشارکت زنان

رمزیه توسون نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان نیز خاطرنشان ساخت که نوروز در مقابله با حاکمیت ظلم بوده و از نظر خلق کورد عصیان و مقاومت است. در نوروز امسال لازم است که زنان با مشارکت حداکثری خود مطالبات خلق کورد را بر زبان بیاورند. زنان باید در مقابله با خشونت و قتل‌عام زنان در مراسم نوروز امسال شرکت کرده و میادین  نوروز را با حضور خود جلوه‌ای دیگر ببخشند.