گاز طبیعی به نسیبین می‌آید

شهرداری نسیبین شروع به عملیات زیرسازی برای رساندن گاز طبیعی به شهروندان کرد؛ اتفاقی که سال‌هاست مردم منطقه منتظر آن هستند. قرار است عملیات گازرسانی در منطقه فرات تا پایان سال به اتمام برسد.

سال‌هاست که در مقابل رساندن گاز طبیعی به منطقه نسیبین مردین کارشکنی می‌شود و مردم منطقه از آن محروم هستند. قیم که از سال ۲۰۱۶ شهرداری را در اختیار گرفته بود، هیچ تلاشی برای انجام این کار صورت نداد. اما اکنون هدف اصلی شهرداران مشترک منتخب مردم، آوردن پروژه گاز طبیعی به این منطقه است.

شهرداری نسیبین از دم پارتی، کار گازرسانی را هفته گذشته آغاز کرد. شهردار مشترک گولبین شاهین داگهان در مورد این پروژه گفت: «گاز طبیعی برای مناطق نزدیک مردین و مرکز مردین تامین شده است، اما با وجود اینکه خط گاز طبیعی از مقابل نسیبین می‌گذرد، هیچ کاری برای ما انجام نشده است. از سال ۲۰۱۶ به ما وعده می‌دهند که گاز طبیعی به نسبین می‌رسد، اما مسئولان این کار را فقط به منظور تبلیغات انتخاباتی خود انجام داده‌اند. هدف این بود که نشان دهند پروژه را شروع کرده‌اند ولی بعد از انتخابات هیچ کاری انجام نشد. ما با شرکت‌های فعال در حوزه گاز طبیعی دیدار کردیم و روی این کار متمرکز شدیم. در پایان سال جاری، گاز طبیعی به منطقه فرات خواهد رسید. هدف ما کاهش هزینه‌های گرمایشی شهروندان کم درآمد و جلوگیری از آلودگی هوا به دلیل استفاده از زغال سنگ است. ما معتقدیم که توسعه گازرسانی در اینجا، کیفیت هوای سایر محله‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.»