گلتن کیشناک برای آنکارا فراخوان داد: بپاخیز

گلتن کیشناک نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک شهرداری کلانشهر آنکارا از زندان نامه‌ای‌ را برای مراسم نوروز آنکارا ارسال کرد و خواستار قیام آنکارا شد.

مراسم نوروز آنکارا با شعار «بپاخیز زمان آزادی و پیروزی است» در آنتی پارک با حضور هزاران نفر برگزار شد. در این مراسم جوانان و زنان شرکت چشم‌گیری داشتند. شهروندان به مدت طولانی به پایکوبی پرداختند و شعار «زنده باد رهبر آپو» و «آزادی برای زندانیان» را سردادند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدای راه آزادی و دمکراسی، نامه‌ی گلتن کیشناک نامزد انتخاباتی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) برای ریاست مشترک شهرداری کلان‌شهر آنکارا قرائت شد.

نامه‌ی گلتن کیشناک توسط جانان چالاگان عضو کمیته‌ی اجرایی مرکز دَم پارتی قرائت شد. در نامه نوروز را به زنان و جوانان و خلق تبریک گفته و به آنکارا درود فرستاده شده بود. در ادامه‌ی نامه‌ی گلتن کیشناک ذکر شده بود که شما این‌جا جمع شده‌اید تا بگویید «آنکارا از آن خلق است نه حاکمان.» جمع شده‌اید تا شور و اشتیاق ۸ مارس و نوروز را به صندوق‌های رای انتقال دهید. کیشناک از آنکارا خواست: «خواسته و اراده‌ی نوروز واضح بود. آنکارا بپاخیز، آزادی و پیروزی را به دست بیاور. قیام کن آنکارا، دَم پارتی برای صلح اجتماعی آمده است… بپاخیز آنکارا دَم پارتی آمده است.»