گلتن کشاناک: شما کیستید که مرا محاکمه کنید؟

گلتن کشاناک ، سیاستمدار دستگیر شده در جلسه رسیدگی به پرونده کوبانی صحبت کرد و گفت: «شما کیستید که مرا محاکمه کنید؟»

جلسه رسیدگی به پرونده کوبانی که علیه ۱۰۸ نفر باز شده و ۱۸ سیاستمدار کورد زندانی در حال محاکمه هستند، در سالن کامپوس زندان سینجان قابل مشاهده است. سیاستمداران زندانی از طریق سیستم صوتی و تصویری در این جلسه شرکت کردند. روسای مشترک کل حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) تولای حاتم اغولاری و تونجر باکرهان و همچنین نمایندگان بسیاری از سازمان‌های حقوقی و مدنی جلسه را دنبال کردند.

وکیل جهان آیدین با اشاره به اینکه برخی از اخبار خبرگزاری فرات برای گلتن کشاناک بهانه شده و به پرونده اضافه شده است، گفت: «باید بررسی شود که آیا این اخبار مربوط به گزارش تحقیق است یا خیر. بنابراین از مجمع این سوال را می‌پرسیم که آیا با توجه به اضافه شدن ۸ خبر خبرگزاری فرات(ANF) به پرونده، تصمیمی درباره موکل ما گرفته شده است؟»

در این پرونده ۳ موضوع اصلی وجود دارد

گلتن کشاناک که از زندان کندرا در جلسه حضور داشت با اشاره به اینکه ۳ موضوع اصلی در این پرونده وجود دارد گفت:« یکی مسئله کوردها و دومی مسئله آزادی زنان است که در این مورد مبارزه زنان برای آزادی است. ثالثاً هدف این پرونده حذف سیاست دموکراتیک است.»

گلتن کشاناک در ادامه گفت: «در کارهای من چیزی وجود ندارد که نتوانم از آن دفاع کنم. من به عنوان یک زن هرگز به جنایتی دامن نزده‌ام  و کسی را تشویق به جرمی نکردم، من به کسی شلیک نکردم، شما چه کسی هستید که می‌خواهید من را محاکمه کنید؟»

قانون کجاست. حداکثر مدت بازداشت ۷ سال است. در زمان بازداشت نوشتید ۲ ماه. ما با اسناد ثابت کردیم. شما ۳ سال است که در حال انجام محاکمه هستید. من می‌پرسم از چه زمانی مرا در این محاکمه قرار دادید؟ شما حتی نمی‌توانید به این پاسخ دهید. شما خوب می‌دانید ، اما سعی می‌کنید برای تبلیغات سیاه رژیم اقتدارگرای خود پوشش قانونی پیدا کنید. دروغ‌هایی در عرصه‌های انتخاباتی زده شده و شما سعی می‌کنید برای آن پوشش قانونی پیدا کنید. یعنی چیزی نیست که شما ندانید. شما آگاهانه به این تخلف ادامه می‌دهید. برای اینکه طرفدار این اقدامات غیرقانونی نباشیم، مخالفت خود را اعلام می‌کنیم. من شما را رد می‌کنم. من باور ندارم که شما یک محاکمه عادلانه انجام دهید. شما به عنوان هیئت ویژه منصوب شده‌اید، این واضح است.