گُلدَرَن وارلی: آدرس راه‌حل روشن است

وارلی نماینده پارلمانی دَم‌پارتی شهر وان با بیان اینکه انزوا فقط جنگ و بن بست را ایجاد می‌کند، گفت: «آدرس راه‌حل روشن است. اگر راه‌حلی ایجاد شود، آن نیز تنها با عبدالله اوجالان امکان‌پذیر است.»

گلدرن وارلی، نماینده پارلمانی دَم‌پارتی شهر وان، توجه را به اعتصاب غذای مداوم در زندان‌ها و تحصن‌های برای عدالت به رهبری بستگان زندانیان جلب کرد و از دولت خواست که این خواسته‌ها را بپذیرد.

گلدرن وارلی، نماینده پارلمانی دَم‌پارتی شهر وان در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) گفت که دولت ترکیه می‌خواهد با منزوی کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کوردها را از آگاهی ملی، برابری، دموکراسی، آزادی و عدالت محروم کند.

گلدرن وارلی با اشاره به اینکه اعتصاب غذا در سومین ماه خود ادامه دارد، گفت: «ما در حال بازدید از زندان‌ها هستیم، فضاهای زندگی در سلول‌های انفرادی فشرده شده است. زندانیان سیاسی خواسته‌های موجهی دارند. خصومت دولت با کوردها به پایان نمی‌رسد، اکنون با شدت بیشتری در زندان‌ها اجرا می‌شود. آنها حتی نمی‌توانند تحصن‌های برای عدالت را تحمل کنند، در بسیاری از جاها جلوی آن را می‌گیرند. زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا در اتاق‌های تک‌سلولی قرار می‌گیرند و حتی از آب نیز محروم می‌شوند.»

آنها نتوانستند در برابر مردم کورد موفق شوند

گولدرن وارلی با بیان اینکه با توطئه بین‌المللی و انزوایی که ۲۵ سال است سعی شد مردم کورد تسلیم شوند، گفت: «این امر محقق نشد.» گولدرن وارلی با اشاره به اینکه کوردهایی که در بیرون از زندان سیاست تولید می‌کنند و آگاهی دموکراتیک را آشکار می‌کنند، به زندان‌ها انداخته می‌شوند، گفت: «معلوم نیست وضعیت سلامتی آقای اوجالان چگونه است، این از مردم کورد پنهان می‌شود. به همین دلیل اعتصاب غذا شروع شد. مادران ما ۶۵ روز است که در تحصن برای عدالت هستند. عدالت وجود ندارد، دشمنی با دیگری وجود دارد. کلید و راه‌حل این قضیه آقای عبدالله اوجالان است. با بی‌توجهی به این موضوع مشکل حل نمی‌شود. اگر قرار است برای مسئله کورد راه‌حلی ایجاد شود، آن نیز تنها با آقای اوجالان امکان‌پذیر است.»

قیوم نیز محصولی از همین سیاست است

گولدرن وارلی با بیان اینکه انزوا بسیار عمیق و ظریف تحمیل می‌شود، برای اراده، زندگی و جغرافیای مردم کورد قیوم تعیین شد، گفت: «دیدار آقای اوجالان با وکلای خود، خانواده و هیئت، زمینه را برای گفتگو و راه‌حل فراهم کرد. به همین دلیل است که می‌گوییم انزوا باید برداشته شود. انزوا فقط جنگ و بن بست را دامن می‌زند. آدرس راه‌حل روشن است.»