گورکا الجابریتا دیاز: قرار گرفتن پ.ک.ک در لیست سازمان‌های تروریستی مانع از تحقق صلح است

گورکا الجابریتا دیاز سناتور اسپانیایی و عضو حزب  ای.اچ بیلدو، اعلام کرد که دولت ترک برای مشروع نشان دادن حملات خود، از قرار گرفتن حزب کارگران کوردستان در لیست سازمان‌های تروریستی بهره‌برداری می‌کند.

بیست و نه سیاستمدار، روشنفکر، سیاستمدار و فعال صلح، حقوقدان و هنرمند ابتکار عمل بین‌المللی عدالت برای را کورد را تشکیل داده‌اند.

در میان این گروه، الفرید جلینگ برنده جایزه نوبل، سلاوی ژیژک، پروفسور نورمن پیچ حقوقدان بین‌المللی، مایکل گونتر، نورا کورتینوس عضو موسس سازمان مادران پلاز دی مایو و بسیاری از شخصیتهای مطرح بین‌المللی دیگر قرار دارند. این گروه از فعالان بین‌المللی طی کارزاری خواهان خارج کردن پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شده‌اند.

گورکا الجابریتا دیاز سناتور اسپانیایی، سخنگوی بین‌المللی و عضو حزب  ای.اچ بیلدو-باسک به عنوان یکی از امضا کنندگان بیانیه خارج کردن پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی اعلام کرد برای حل مسئله کورد از طریق مذاکره لازم است که تمام طرف‌ها در مذاکرات و گفتگوها شرکت کرده و در این چارچوب پ.ک.ک از لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا خارج شود.

گورکا الجابریتا دیاز در همین رابطه اعلام کرد که دولت اشغالگر ترک برای مشروعیت بخشیدن به تداوم حملات خود علیه کورد از این لیست ترور استفاده می‌کند ودر ادامه افزود: دولت ترک برای محق جلوه دادن حملات خود، از  قرار گرفتن پ.ک.ک در این لیست بهره برداری می کند.

دیاز در سخنان خود خاطرنشان ساخت که قرار گرفتن پ.ک.ک در لیست سازمانهای تروریستی مانع از تحقق صلح است و همین مسئله باعث شده است که آزادی اندیشه و بیان محدود شده و آزادی‌های مدنی از میان برداشته شود و از طرف دیگر راه برای تعطیلی احزاب سیاسی، روزنامه‌ها و کانال‌های تلویزیونی هموار شود. وی در ادامه افزود: ما به خوبی خلق کورد را درک می‌کنیم، زیرا در منطقه باسک هم چنین وضعیتی حمکفرما است. ما با استفاده از تجاربمان می‌دانیم که باید این سیاستهای محدود شده و به همین دلیل ما به کرات درخواست کرده‌ایم که پ.ک.ک از لیست ترور اتحادیه اروپا خارج شود. باید کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این رابطه قدم‌های جدی بردارند.

منبع: ANHA