گزارش مجمع ایمنی و بهداشت کارگران: حداقل ۶۶ کودک در یک سال قربانی قتل در محل کار شدند

مجمع ایمنی و بهداشت کارگران گزارشی را که در مورد مرگ و میر کودکان کارگر بین سپتامبر ۲۰۲۳ تا اوت ۲۰۲۴ تهیه کرده بود، با افکار عمومی به اشتراک گذاشت.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت مجمع ایمنی و بهداشت کارگران، در سال گذشته حداقل ۶۶ کودک در قتل‌های محل کار جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۶۱ کودک از ۶۶ کودک جان باخته پسر و ۵ کودک دختر بودند. شهر استانبول با ۷ قتل بیشترین تعداد قتل کودکان در محل کار را بخود اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است که ۲۰ درصد مرگ و میر کودکان به دلیل غرق شدن یا مسمومیت، ۱۸ درصد به دلیل سقوط از ارتفاع و ۱۷ درصد به دلیل له شدن یا سقوط رخ داده است.

این گزارش همچنین سِکتورهای (بخش‌هایی) را که کودکانی که در قتل‌های کاری جان خود را از دست داده‌اند به کار گرفته‌اند، توضیح می‌دهد.

بر این اساس، ۲۴ کودک در کار کشاورزی و جنگلداری، ۱۳ کودک در کارهای ساختمانی و راه، ۹ کودک در کارهای فلزی، ۶ کودک در کارهای اسکان‌دهی و ۴ کودک در کارهای حمل و نقل مشغول به کار بودند. علاوه بر این، اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شد که ۵ کودکی که در اثر قتل در محل کار جان خود را از دست دادند، پناهنده یا مهاجر بودند.