گزارش وان: پلیس به خشونت و استفاده از گاز و گلوله‌های پلاستیکی متوسل شده است

مرکز حقوق بشر اتحادیه‌ی وکلای وان، انجمن حقوق بشر (IHD) و انجمن حقوقدانان برای آزادی گزارش وان را منتشر کردند، به نقض حقوق در هنگام اعتراضات پس از انتخابات محلی وان اعتراض کردند.

انجمن‌های حقوقی و سازمان‌های حقوق بشری در رابطه کنش‌های صورت گرفته پس از مصادره‌ی حقوق عبدالله زیدان که توسط خلق به عنوان ریاست مشترک شهرداری وان انتخاب شده بود، تخلفات را اعلام کردند.

در گزارش به این اشاره شده است، در مداخله‌ی پلیس از گاز و آب فشار قوی و گلوله‌های پلاستیکی استفاده شده است و شهروندان زیادی مجروح و دستگیر شده‌اند.

تاکید شده است که پلیس نیروی زیادی را علیه معترضین و کنش‌گران به کار برده است، نیروهای امنیتی ساختمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) را محاصره کرده و در این اعتراضات مداخله نمودند و باعث مجروح شدن شهروندان شده‌اند.

همچنین به این اشاره شده است که در راهپیمایی عبدالله زیدان ریاست مشترک شهرداری وان به همراه خلق، چندین نفر با ضرب و شتم و دستگیری مواجه شده‌اند.

محمد صالح جوشکون‌ رئیس شعبه‌ی وان IHD اعلام کرد این اعمال برای سرکوب اعتراضات دمکراتیک صورت گرفته‌اند. همچنین تاکید شد در روزهای آتی، گزارش مفصل‌تر و جامع‌تری از حوادث منتشر خواهند کرد.