حال زندانیان بیمار فادیمه چلبی و جان‌کیلیچ وخیم است

در تجمعی که برای زندانیان بیمار سازماندهی شده بود، توجه به وضعیت فادیمه چلبی و محرم جان‌کیلیچ جلب شد و پیام «آنها باید فورا آزاد شوند» داده شد.

زندانیان بیمار

کمیسیون زندان‌های شعبه استانبول انجمن حقوق بشر (IHD) به مناسبت ششصد و چهل و هشتمین هفته اعتراضات «نشست F» در مقابل ساختمان انجمن بیانیه‌ای صادر کرد. در تجمع این هفته به وضعیت زندانی بیمار فادیمه چلبی که در زندان نوع L اَدیرنه نگهداری می‌شود، توجه شد.

در این بیانیه، متن مطبوعاتی توسط مقدس شامل‌اوغلو عضو کمیسیون زندان‌های شعبه استانبول انجمن حقوق بشر قرائت شد.

مقدس شامل‌اوغلو با اشاره به اینکه زندانی بیمار فادیمه چلبی در زندان نوع L ادیرنه دارای بیماری‌های فراوانی است، گفت: «برای آزادی زندانی به شدت بیمار، فادیمه چلبی و برای حفظ حقوق کلیه زندانیان در مورد سلامتی و زندگی‌شان، مسئولان را به انجام وظیفه و مردم را نیز به حساسیت لازم فرامی‌خوانیم.»

آنکارا

اعضای ابتکار آزادی برای زندانیان بیمار در پانصد و بیستمین هفته تجمع خود در مقابل انجمن حقوق بشر شعبه آنکارا تجمع کردند تا توجهات را به وضعیت زندانیان بیمار جلب کنند.

در تجمع این هفته به وضعیت زندانی بیمار محرم جان‌کیلیچ که در زندان بسته نوع L شماره ۱ سیلیوری بسر می‌برد پرداخته شد.

نورای چَویرمَن، عضو هیأت اجرایی مرکزی انجمن حقوق بشر با جلب توجه به وضعیت جان‌کیلیچ گفت که جان‌کیلیچ بیماری قلبی شدید و مزمن دارد، بنابراین وی ۴ حمله قلبی داشته و باید آزاد شود.