حاتم اوغوللاری در تحصن برای عدالت: از نیروهای دمکراتیک می‌خواهیم علیه انزوا به مبارزه بپردازند

تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد. تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی از نیروهای دمکراتیک درخواست کرد برای رفع انزوا مبارزه نمایند.

تحصن برای عدالت با مطالبه‌ی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد در شهرهای آمد و اِلح و ازمیر و مردین و مرسین با پیشگامی خانواده و بستگان زندانیان و سازمان‌های مدنی ادامه دارد.

اِلح

تحصن برای عدالت که در شهر اِلح با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) در ساختمان د‌ب‌پ آغاز شده است در ۲۹مین روز خود ادامه دارد. نمایندگان احزاب و سازمان‌های مدنی از این فعالیت بازدید کردند. همچنین تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و ‌دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به بازدید از این فعالیت رفت.

نوران سچکین از اعضای مجلس مادران صلح اعلام کرد که نمی‌خواهند کسی زندگی خود را از دست بدهد و خواستار صلح هستند. همچنین اعلام کرد که خواستار رفع انزوا و اتحاد کوردها هستند.

همچنین تولای حاتم اوغوللاری در این بازدید مبارزات مادران را مهم قلمداد کرد و اعلام نمود که لازم است که مطالبات خلق کورد شنیده شود. همچنین در ادامه اعلام کرد که باید نیروهای دمکراتیک برای رفع انزوا به مبارزه ادامه دهند.

در این فعالیت به طور مستمر شعار «ژن، ژیان، آزادی»، «زنده باد مقاومت زندانیان»، «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «از طریق مقاومت پیروز خواهیم شد» سرداده می‌شد.

آمد

تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (TUAY-DER) آغاز شده است، در ۸۷مین روز خود در ساختمان ناحیه رِزان (باغلار) حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) ادامه یافت. در این فعالیت بنر بزرگی که بر روی آن نوشته شده است، «از مادران قهرمانمان هزاران درود به زندان‌ها» و «از طریق نیروی خود انزوا را برخواهیم چید و حیاتی آزاد را بنیان خواهیم نهاد»، نصب شده بود.

مرسین

تحصن برای عدالت شهر مرسین با پیشگامی انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و زندانیان چوکوروا (توای-دَر چوکوروا) در ۸۸مین روز ادامه یافت.

ازمیر

تحصن برای عدالت که با پیشگامی انجمن کمک به خانواده‌های زندانیان و محکومان در دریای اژه و جنبش زنان آزاد (ت‌ژآ) در ۳۱مین روز ادامه یافت.

نمایندگان احزاب و سازمان‌های مدنی از این فعالیت بازدید کردند. در این فعالیت پیام زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا قرائت شد.

مردین

تحصن برای عدالت در شهر مردین در ساختمان حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) ادامه دارد. در این فعالیت شعارهای «زنده باد مقاومت زندانیان»، «بدون رهبر زندگی میسر نیست» سرداده شد.

فاطمه بومین از مادران صلح اعلام کرد، تا آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به فعالیت ادامه خواهند داد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

همچنین کوچر توکان‌ از مادران صلح اعلام کرد: «خواستار آزادی رهبرمان هستیم، ما نمی‌خواهیم تحت فشار زندگی نماییم. ما خواهان برابری هستیم. به جز اتحاد هیچ راهی برای کورد باقی نمانده است. همان‌گونه که سیاستمداران ترک علیه کورد متحد هستند، به همان شکل نیز باید خلق کورد متحد باشند. اگر متحد نباشیم از بین خواهیم رفت.»