حاتم اوغوللاری: بدون به رسمیت شناختن مرزها، مبارزه سهم مشترک تمامی ما است

ریاست مشترک کل دم پارتی، تولای حاتم اوغوللاری در کارگروه گروه کار و کنش برابری جنسیتی اجتماعی ائتلاف پیشرو سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«بدون به رسمیت شناختن مرزها، مبارزه سهم مشترک تمامی ما می‌باشد.‌»

کارگروه گروه کار و کنش برابری جنسیتی اجتماعی ائتلاف پیشرو ‌(Progressive Alliance) که از کشورهای اروپا، خاورمیانه و دیگر ائتلاف‌ها شامل ۲۷ کشور نیز در آن حضور دارند، در دومین روز  در یک هتل در فلوریای استانبول پشت درهای بسته به پایان رسید. تولای حاتیم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم‌ پارتی)، ‌‌مجلس زنان دم پارتی، خالیده ترک اوغوللو، سخنگوی روابط خارجی دم پارتی، ابرو گونای، ریاست مشترک سازماندهی دم پارتی، الیف بولوت، نماینده پارلمان از شهر آمد، جیلان آکچا و ریاست مشترک کلانشهر آمد، سرا بوجاک نیز در این کارگروه شرکت کردند.

تولای حاتم اوغوللاری بیان کرد که‌: ‌«در قرن ۲۱ بدن زنان به مثابه غنیمت دیده می‌شود این امر برای ما دردناک است. علیه این امر بدون به رسمیت شناختن مرزها، مبارزه سهم مشترک تمامی ما می‌باشد. این از این نظر پیام استانبول مهم بود. ترکیه قانونمدار این پیام بود اما از آن خارج شد. ما به مثابه جنبش زنان در تلاشیم که بازگشت به این پیمان را به ارمغان بیاوریم. من بر این باورم که اگر ما به مثابه زنان مبارزه کنیم که این نتایج را بدست خواهیم آورد. مشکلات زیاداند اما ما برای رهیافت آنان بسیار مشتاقیم. اشتیاق بی پایان زنان ما را به این روزها آورد. ما برای اینکه آینده‌مان را همانگونه که در نظر داریم آراسته کنیم باید راهپیمایی خود را ادامه دهیم. راه ما گشوده است.‌»

پس از سخنرانی‌ها این کارگروه دو روز تداوم یافت و با قرائت یک بیانیه پایان یافت.