ه‌ب‌ده: امروز روز سازماندهی علیه فاشیسم و سرنگونی این حکومت است

ه‌ب‌ده با گرامیداشت یاد جانباختگان در پرسوس و درود بر انقلاب روژاوا گفت: «ما تمام امکانات خود را برای نابودی حکومت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ بسیج خواهیم کرد. امروز روز سازماندهی علیه فاشیسم است.»

بیانیه ه‌ب‌ده

در بیانیه کتبی کمیته اجرایی جنبش متحد انقلابی خلق‌ها (ه‌ب‌ده) آمده است: «با تشکیل جوامع طبقاتی، قیام علیه ظلم و بی‌عدالتی در هر نقطه عطفی از تاریخ، با وجود همه موانع، رخ داده و ادامه دارد. از کسی که سنگ اول را علیه بی‌عدالتی پرتاب کرد تا قیام اسپارتاکوس، از انقلاب فرانسه گرفته تا کمون‌ها پاریس، از انقلاب اکتبر گرفته تا انقلاب روژاوا... انقلاب‌هایی رخ داده‌اند که تاریخ را پیش برده‌اند و مبارزه ستمدیدگان را به جلو برده‌اند.»

«انقلاب روژاوا نقطه عطفی در خاورمیانه است»

همچنین در این بیانیه به موارد زیر اشاره شده است:

«انقلاب روژاوا که نقطه عطفی برای جغرافیای خاورمیانه امروزی است، قیام مردم کورد و خلق‌های شمال و شرق سوریه به دنبال آزادی در برابر نظام ظلم و ستم و نمایش اراده آنها برای ساختن زندگی برابر، همزیستی و مبارزه مشترک و یک میهن آزاد است. انقلاب روژاوا به عنوان صدای ستمدیدگان، همانطور که در انقلاب‌های قبل از آن بود، به عنوان یک مرکز جذب مهم در مبارزه بین‌المللی تبدیل شد. ما در سال دوازدهم این انقلاب شکوهمند را تبریک می‌گوییم و می‌خواهیم بگوییم که تجربیات آن‌ها به انقلاب‌های دیگر در منطقه و در سراسر جهان راه خواهد یافت.

از اولین روز انقلاب روژاوا، قدرت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ همواره سیاست دشمنی را به اجرا گذاشته است تا انقلاب روژاوا از بین برود و به سایر بخش‌های کوردستان گسترش پیدا نکند. وجود انقلاب روژاوا و علاقه‌ای که به آن در میان مردم منطقه ایجاد می‌شود، یکی از ترس‌های اصلی حکومت اردوغان است. اردوغان اراده مردم کورد و خلق‌های منطقه برای آزادی را تهدیدی مستقیم برای خود می‌داند. بر این اساس، سرکوب انقلاب روژاوا، در شرایطی که قدرت آن کافی نیست، تلاش برای محاصره و تضعیف انقلاب همواره جهت‌گیری اصلی قدرت فاشیستی بوده است.

«آنها جنایات جنگی مرتکب می‌شوند، ما این دولت را نابود خواهیم کرد»

۳۳ تن از جانباختگان قتل‌عام پرسوس که می‌خواستند برای همبستگی به کوبانی بروند توسط فاشیسم آک‌پ-داعش به قتل رسیدند. قتل‌عامی که در اینجا رخ داد حمله به مبارزه مشترک مردم ترکیه و کوردستان است. قتل‌عام جوانان بین‌المللی همچنین آغاز حمله اشغالگری به باکور کوردستان، روژاوا و مناطق حفاظتی مدیا بود. طرح فروپاشی دولت فاشیست که امروز نیز ادامه دارد، با قتل‌عام پرسوس عملی شد.

۳۳ جانباخته قتل‌عام پرسوس (معروف به ۳۳ مسافر رویا) که عازم این مبارزه بین‌المللی شدند، در سفر خود علیه فاشیسم آک‌پ-داعش و در همبستگی با انقلاب روژاوا، یکی از نقاط عطف تاریخ، جاودانه شدند. موضع مصمم ۳۳ مسافر رویا ما را در مبارزه برای انقلاب متحد راهنمایی می‌کند. ما امروز مبارزه خود را برای انقلاب متحد با فداکاری به رویاها، اهداف و آرمان‌های ۳۳ جانباخته بالا می‌بریم، آن را بالاتر خواهیم برد!

امروز، فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ با استفاده از تمام ابزارهای دولتی، جنگی تمام عیار را علیه جنبش آزادی کوردستان به راه انداخته است. سلاح‌های شیمیایی که استفاده می‌کند، سیاست انزوا در زندان‌ها، سیاست‌های سرکوبی که بر نیروهای انقلابی در شهرها تحمیل می‌کند و تهدیدات انقلاب روژاوا مجموع حملات تخریب و نابودی انجام شده توسط فاشیسم را تشکیل می‌دهند. علیرغم همه حملات فاشیسم، نتوانست به هدف خود یعنی از بین بردن مبارزات آزادی کوردستان و جنبش متحد انقلابی دست یابد. نتوانست مانع از توسعه و تقویت جنبش متحد انقلابی شود. ترس فاشیسم از توسعه مبارزات انقلابی متحد، آن را به یک زمینه تهاجمی‌تر سوق می‌دهد. فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ که در حال فروپاشی است، مشکلات اقتصادی بزرگی را تجربه می‌کند و با افزایش فشار و مالیات بر کارگران و زحمتکشان تلاش می‌کند جنگ کثیف را تامین مالی کند.

فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ اخیراً سیاست اشغالگری خود را نسبت به مناطق حفاظتی مدیا تعمیق بخشیده است. در این راستا، خانواده بارزانی و حزب دموکرات کوردستان (پ‌دک) تمام امکانات خود را برای تضمین موفقیت فاشیسم اشغالگر بسیج می‌کنند. فاشیسم که در شرایط سختی در برابر مقاومت‌های گریلاهای آزادی به سر می‌برد، با ارتکاب انواع جنایات جنگی سعی در شکستن اراده گریلاها دارد. غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و با استفاده از سلاح‌های شیمیایی مرتکب جنایات جنگی می‌شود.

ما به عنوان جنبش متحد انقلابی با گریلاهایمان در کوهستان‌ها، مبارزان‌مان در شهرها و رفقایمان در زندان‌ها علیه فاشیسم مبارزه خواهیم کرد و آرزوهای ۳۳ جانباخته را عملی خواهیم ساخت! ما از انقلاب روژاوا دفاع خواهیم کرد!

ما تمام امکانات خود را برای نابودی حکومت فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ بسیج خواهیم کرد. امروز روز سازماندهی علیه فاشیسم و ​​متحد شدن حول پرچم انقلاب متحد است.»